بازگشت آزادگان، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است


دفاع مقدس هست” src=”https://defapress.ir/files/fa/news/1403/5/27/2571658_880.jpg” alt=”بازگشت آزادگان، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس هست” width=”306″ height=”184″ align=”left”> سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، ضمن گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان به میهن اسلامی، اظهار داشت: بازگشت آزادگان سرافراز به آغوش گرم ملت، یکی از ماندگارترین حماسه‌های دوران دفاع مقدس هست. این عزیزان با صبر و استقامت بی‌نظیر خود در اسارتگاه‌های دشمن، الگویی ارزشمند از ایثار و مقاومت برای نسل جوان شدند.

وی افزود: آزادگان با وجود تحمل شکنجه‌های طاقت‌فرسا، روحیه انقلابی و ایمان راسخ خود را حفظ کردند و پس از بازگشت به میهن، همچنان در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی به نظام و انقلاب اسلامی فعال بودند. امروز وظیفه ما هست که یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشته و رشادت‌های آنان را برای نسل‌های آینده بازگو کنیم.

سردار اسلامی با اشاره به نقش آزادگان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: آزادگان با بیان خاطرات خود در دوران اسارت، الهام‌بخش جوانان و نوجوانان شدند و به آنها آموختند که در برابر دشمنان ایستادگی کنند و از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع نمایند. امروزه نیز شاهدیم که آزادگان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فعال هستند و به عنوان مشاوران و راهنمایان ارزشمندی برای مسئولین نظام عمل می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، با بیان اینکه آزادگان نماد استقامت و ایثار هستند، گفت: سالروز بازگشت آزادگان، فرصتی هست تا ارزش‌های دفاع مقدس را برای نسل جوان تبیین کنیم. آزادگانی که در سخت‌ترین شرایط، بر عهد و پیمان خود پایبند ماندند، الگو‌های ارزشمندی برای جوانان امروز هستند.

سردار اسلامی خاطرنشان کرد: خانواده‌های شهدا و آزادگان، همواره در کنار فرزندان و همسران خود بودند و در سخت‌ترین شرایط، آنها را حمایت کردند و این همراهی و همدلی، درس بزرگی برای همه ما هست.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید