بافت تاریخی شیراز روایتگر این شهر در 15 خرداد 1342 می‌شود

بافت تاریخی شیراز روایتگر این شهر در 15 خرداد 1342 می‌شود


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سلسله تورهای گردشگری انقلاب اسلامی فردا 15 خردادماه از ساعت 10 صبح در خیابان لطفعلی‌خان زند شیراز به روایت قیام ۱۵خرداد 1342 در این شهر انقلابی می‌پردازد.

این تور تاریخی فرهنگی گردشگری که به همت اداره گردشگری و امور زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تدارک دیده شده قرار است در بافت تاریخی شیراز، خیابان لطفعلی‌خان زند جنب مدرسه تاریخی خان که زمانی ملاصدرای شیرازی در آن اقامت داشت برپا شود.

 پرسه در تاریخ معاصر ایران و کاوش وقایع در کوچه‌های شهر و لمس آثار حک شده بر تن شیراز از مهمترین اهداف این تور گردشگری ذکر شده است.

استان فارس جزو استان‌های پیشتاز و  پیشگام در قیام 15 خرداد بود و با حمایت علمای بزرگ شیراز از جمله آیت الله محلاتی و آیت الله شهید دستغیب در اکثر شهرستان‌های این استان از جمله شیراز، جهرم، کازرون، داراب، ممسنی، فیروزآباد و لار قیام پانزده خرداد شکل گرفت.

در شیراز به محض نشر بیانیه امام خمینی(ره)، ستادی متشکل از روحانیون شیراز در مسجد جامع عتیق تشکیل و توسط آیت الله دستغیب در حمایت از نهضت و بیانیه امام خمینی‏ بیانیه‌ای صادر شد و پس از امضای علما در استان منتشر و باعث حرکت مردمی در حمایت از امام در 15 خرداد شد.

انتهای پیام/ س

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید