باید برای شرایط بعد از طی محکومیت زندانیان برنامه بریزیم

باید برای شرایط بعد از طی محکومیت زندانیان برنامه بریزیم


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور امروز شانزدهم در بازدید از زندان مرکزی شیراز، اندرزگاه‌های زنان و مردان و کارگاه اشتغال زندانیان نسوان و بررسی چهره به چهره مشکلات قضایی زندانیان و صدور دستورات قضایی لازم اظهار داشت: مسوولین زندان باید شرایط حضور زندانیان در برنامه تربیتی را فراهم کنند تا زندانی وقتی از زندان خارج می‌شود دیگر فکر گناه و جرم خود نباشد.

در این بازدید که مسؤولین قضایی استان فارس نیز دادستان کل کشور را همراهی می‌کردند حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: بازدید از زندان جز غم و غصه چیزی برای ما نیست و ما متأثر می شویم که تعدادی از همنوعان ما به دلیل جرمی که مرتکب شده اند در زندان هستند  اما به خاطر اعمال مجرمانه و به موجب قانون، قضات و دادستان ناچار هستند در رسیدگی به پرونده آنان،  مجازات قائل شوند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: امیدواریم این مجازات‌ها برای زندانیان جنبه سازندگی و برای دیگران جنبه بازدارندگی داشته باشد.  وضعیت زندان به لحاظ امکانات و شرایط خوابگاهی، آموزشی و تربیتی در بخش‌هایی که مشاهده کردیم مطلوب بود و شرایط کار کردن برای کسانی که می خواهند در زندان کار کنند نیز فراهم است.

دادستان کل کشور با ابراز امیدواری از اینکه با شرکت زندانیان در برنامه‌های قرآنی و آموزشی، شاهد کمترین زندانی در زندان‌ها باشیم اظهار داشت: از همه همکاران قضایی، کارکنان زندان‌ها و روحانیون که در زندان‌ها تلاش می کنند افراد علاوه بر دوران محکومیت، بتوانند مراحل تکمیل و تقویت خودشان را فراهم کنند قدردانی می کنم.

منتظری یادآور شد: تلاش و زحمات همکاران به ویژه کارکنان زندان‌ها قابل تقدیر است زیرا شرایط حضور زندانیان در برنامه تربیتی را فراهم می‌کنند تا زندانی وقتی از زندان خارج می‌شود دیگر فکر گناه و جرم خود نباشد.استان فارس و شهر شیراز، آوازه فرهنگی بلندی در امور فرهنگی دارد و امیدواریم مسائل فرهنگی و تربیتی بتواند مردم را به سمت و سویی سوق دهد که افراد مرتکب جرمی نشوند که در نهایت مجازات آنان حبس و یا زندان باشد.

دادستان کل کشور افزود: کارگاه‌های اشتغال زندان قابل توسعه هستند چون در این کارگاه‌ها علاوه بر درآمدزایی برای زندانیان، زمینه اشتغال آنان نیز فراهم می‌شود. در کلیه اندرزگاه‌ها، در رشته‌های مختلف اشتغالزایی شده و بیش از 3500 نفر از زندانیان در کارگاه‌های بیرون مشغول به کار هستند. سال گذشته بیشترین پرداختی حقوق و دستمزد به زندانیان اشتغال به کار در سطح کشور به زندانیان استان فارس بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید