باید مکتب و تفکر امام راحل تبیین شود

باید مکتب و تفکر امام راحل تبیین شود


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از زنجان، آیت‌الله «شیخ‌علی خاتمی» امام جمعه زنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه ارتحال امام راحل برای همه مردم سخت بود، اظهار داشت: بعد از رفتن این امام بزرگ دشمنان در این فکر بودند که انقلاب را نابود کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان داد: امام راحل در وصیت خود اینطور نوشته بودند با دلی آرام، قلبی مطمئن و روحی شاد از خدمت خواهران و برادران مرخص و به جایگاه ابدی سفر می‌کنم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه امام راحل به مردم می‌گفتند نگران نباشید و به خداوند متعال توکل کنید، با رفتن یک نفر تزلزلی ایجاد نخواهد شد و انقلاب زنده است، اظهار کرد: خون، تظاهرات، فشار، بداخلاقی را مردم تحمل می‌کنند اما مردم بخاطر دنیا انقلاب نکرده بودند که به همین راحتی خسته شده و آن را از دست دهند.

وی تصریح کرد: همان روز خبرگان رهبری یک تصمیم عاقلانه، مدبرانه و حکیمانه گرفتند، خلف صالحی انتخاب کردند کسی که ۳۸ سال تربیت شده مکتب فقهی و سیاسی امام راحل بودند.

امام جمعه زنجان افزود: در این انتخابات رهبر معظم انقلاب اسلامی رأی آوردند و ۳۵ سال با استوار و با صلابت و تجربیات امام راحل استفاده کرده و در عرصه‌های مختلف نشانگر این موضوع است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این نعمت بزرگ شاگرد تربیت شده امام راحل تا ظهور امام زمان ( عج) سلامت باشند گفت: حضرت آقا فرمودند نقطه عطف انقلاب ۱۵ خرداد بود که یک مصیبت بزرگ برای اسلام و ملت است.

خاتمی با اشاره به اینکه استقلال و آزادی مملکت امر بزرگی بود گفت: دستاورد نهضت ۱۵ خرداد سال ۴۲، پیروزی ۲۲ بهمن ۵۷ شد یعنی صبر و تحمل لازم است و سریعاً نیز نتیجه نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که اندیشه، راه، مکتب و فکر امام را به هر طوری که هست در جامعه حفظ کنیم.

امام جمعه زنجان ادامه داد: امام راحل به ما آموخت اگر به مردم اعتماد کنید موفق می‌شوید، مسلمانان دست در دست هم در مقابل کفار، پیروز و عزیز خواهند شد.

وی گفت: از روز گذشته ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری آغاز شده است، یکی از بزرگترین امتیازات شهید خدمت آیت‌الله «رئیسی» قلباً و عملاً اندیشه گفتمان انقلاب و گفتمان امامین انقلاب بود که در این راه تلاش بسیاری کرد.

امام جمعه زنجان گفت: کاندیدای انتخابات ریاست‌ جمهوری توجه کنند که مردم شهدایی همچون «بهشتی، رجایی» و شهید آیت‌الله «رئیسی» را دیده‌اند و فردی را می‌خواهند که به گفتمان امام راحل عملا و قلبا پایبند باشد و آن را عملا نشان دهد.

انتهای پیام

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید