بخش درمان نیارمند مدیریت جهادی و استشهادی است

بخش درمان نیارمند مدیریت جهادی و استشهادی هست


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران که در تالار‌ آیت‌الله کوهستانی ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد، ضمن تاکید بر حل مشکلات جامعه پزشکان و پرستاران، اظهار داشت: همه ما بار‌ها شنیدیم که دو نعمت هست که مجهول هست، یکی سلامت و دیگری امنیت.

وی افزود: امروز اگر نگاهی به غزه و لبنان بیاندازیم می‌بینیم که چقدر استکبار و عمال آنان به امنیت و سلامت منطقه ضربه زدند، مظلومانی که دارو، پزشک و بیمارستان ندارند، همه جا بمباران می‌شود حدود ۵۰ هزار شهید و ۵۰ هزار مفقود و ۱۰۰هزار مجروح در غزه بر جای گذاشتند.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به برخورداری کشور از امنیت به وسیله تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در بحث امنیت و سربازان سلامت در این حوزه به‌ویژه در ایام کرونا، عنوان کرد: در بخش درمان کاستی‌های زیادی را شاهد هستیم نیاز به مدیریت جهادی و استشهادی با هدف برداشتن گام‌هایی در جهت تحول هست.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: داشتن برنامه هم برای خود مسئول مفید هست و هم برای جامعه که بدانند مطالباتشان چیست و پیگیری شده یا نشده، بالاخره ما در امر سلامت به مبادی سلامت باید توجه کنیم، اما در مازندران در این زمینه مشکل داریم، مثلا مصرف کود و سم در کشاورزی، باید نظارتی شود.

این مسئول تاکید کرد: دوستان علوم پزشکی می‌گویند در نوشتن مقاله خیلی وسواس و دقت به خرج می‌دهیم، تولید علم ما هم به آن وابسته هست، اما در کنار آن باید به عملی کردن علم بیشتر توجه کرد.

وی در رابطه با سلامت و عافیت جامعه، عنوان کرد: به این موضوع هم باید توجه کرد، نگاه عافیت دینی و آخرتی در کنار عافیت تن مهم هست، سلامت دین به سلامت تن کمک می‌کند، اما سلامت پزشکی مقداری به سلامت جسم کم‌لطفی می‌کند، گردشگری سلامت نیز مهم هست.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: حضور مسئولان در نماز جمعه ترویج دین هست، رعایت ارزش‌های دینی در جای جای مربوط به دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان‌ها، مطب‌ها، جدی گرفتن مسئله انطباق مهم هست، اگر زندگی ابدی انسان دچار خسران شود کاری نمی‌توان کرد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید