برای شکل گیری فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار با جمعی از فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان قزوین که به‌مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس انجام شد، اظهار کرد: پیشاپیش میلاد باسعادت پیامبر نور و رحمت و امام صادق (ع) و همچنین هفته وحدت را تبریک عرض می‌کنیم، در برهه‌ای از زمان قرار داریم که اهمیت وحدت را به خوبی درک می‌کنیم، امروز بسیاری از فرقه‌های مذهبی به حقانیت مکتب اهل بیت (ع) پی برده‌اند و هر روز جمعیت زیادی به حق می‌پیوندند.

وی ادامه داد: امروز مسیحیان نیز حقیقت اسلام را دریافته‌اند و «و یدخلون فی دین الله افواجا» در حال تحقق هست، چند روز پیش خبری را خواندیم که در کشور رواندا ماهیانه حداقل هزار نفر از مسیحیان مسلمان می‌شوند، علتش این هست که اخیرا در این کشور مناظره‌هایی بین علمای مسیحی و مسلمان در حضور مردم برگزار می‌شود و همین باعث می‌شود مردم به حقانیت اسلام پی ببرند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در نیجریه نیز به برکت وجود یک طلبه پرورش‌یافته حوزه علمیه به نام شیخ ابراهیم زکزاکی چقدر از مردم شیعه شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: همه اینها نشان می‌دهد که وحدت بین فرقه‌ها، مذاهب، پیروان کتب آسمانی و انبیای الهی سرنوشت جهان را تغییر می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما به آیه ۶۰ سوره انفال عمل کردیم و نتیجه آن را هم می‌بینیم، خدای متعال در این آیه می‌فرماید «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُمْ وَآخَرِینَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَیْءٍ فِی سَبِیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَأَنْتُمْ لَا تُظْلَمُونَ»، یعنی (و هر چه در توان دارید از نیرو و اسب‌هاى آماده بسیج کنید تا با این تدارکات دشمن خدا و دشمن خودتان و دشمنان دیگرى را جز ایشان که شما نمى‌‏شناسیدشان و خدا آنان را مى‌‏شناسد بترسانید و هر چیزى در راه خدا خرج کنید پاداشش به خود شما بازگردانیده مى‌‏شود و بر شما ستم نخواهد رفت).

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: ما یک زمانی در ایام دفاع مقدس حتی خمپاره هم نداشتیم، اما امروز موشک‌های دور برد می‌سازیم، در ایام دفاع مقدس همه کشور‌های اطراف ما علیه ما بسیج شده بودند، اما امروز یمن، عراق، فلسطین و لبنان کنار ما هستند و بسیاری از کشور‌های منطقه هر روز به ما می‌پیوندند و با افتخار به ما تکیه می‌کنند، چون می‌دانند ما تکیه‌گاه مستحکمی هستیم و آمریکایی‌ها هم هر روز ناو‌های هواپیمابر خود را با فاصله بیشتری از جمهوری اسلامی قرار می‌دهند، چون احساس ناامنی می‌کنند، همه اینها نتیجه عمل به آیه ۶۰ سوره انفال هست.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خدای متعال در سوره نساء می‌فرماید مبادا از سلاحتان غافل شوید، پیش از این تفکری به مردم القاء می‌شد که ما نیاز به سلاح نداریم، در حالی که این خلاف آیات قرآن هست، اگر ما از صنایع دفاعی و موشکی خود غافل می‌شدیم اکنون چه شرایطی داشتیم؟

وی یادآور شد: ما هر کجا به قرآن عمل کردیم عزت پیدا کردیم، خدای متعال در آیه ۴۱ سوره فصلت فرموده «وَإِنَّهُ لَکِتَابٌ عَزِیزٌ»، قرآن کتاب عزت‌بخش و عزت‌آفرین هست، باید به آیات آن عمل کنیم تا به عزت برسیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خدای متعال در آیه ۳۹ سوره انفال می‌فرماید «وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لَا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَیَکُونَ الدِّینُ کُلُّهُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ بِمَا یَعْمَلُونَ بَصِیرٌ»، یعنی (و‌ای مؤمنان با کافران بجنگید تا دیگر فتنه و فسادی نماند و آیین همه دین خدا گردد، و چنانچه دست از کفر کشیدند خدا به اعمالشان بیناست).

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: خدای متعال در این آیه دستور صادر می‌کند که مرکز فتنه را هدف قرار دهید، امروز دنیا می‌داند که مرکز فتنه رژیم منحوس صهیونیستی هست، یعنی همه فتنه‌گران عالم و استکبار جهانی، آمریکا، انگلیس و هم‌پیمانان آنها در این نقطه متمرکز شده‌اند، اگر این نقطه شکسته شود همه آنها شکسته خواهند شد.

وی بیان کرد: همچنین خدای متعال فرموده «الفتنه اشد من القتل»، در جای هم دیگری فرموده «الفتنه اکبر من القتل»، این دو جمله در سوره بقره آمده هست، یعنی فتنه شدیدتر و بزرگ‌تر از قتل هست.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: شهدای ما زنده و زنده‌کننده هستند، زندگی فقط خوردن و خوابیدن نیست، این زندگی را حیوانات هم دارند، خدای متعال در رابطه با این زندگی خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید‌ای رسول من، تو نمی‌توانی به مردگان حرف بشنوانی؛ یعنی آنهایی که زنده حیوانی هستند در زمره مردگان محسوب می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: آیاتی داریم که نشان می‌دهد کسانی که فقط به فکر خوردن، خوابیدن و لذت‌جویی دنیایی هستند، اینها زنده حیوانی هستند، اما از نظر انسانی زنده نیستند.

وی تصریح کرد: از جمله کسانی که حقیقتا زنده‌اند شهدا هستند، هر کس دعوت خدا و رسولش را اجابت کند و فرمان خدا و رسول در زندگی‌اش جاری باشد زنده می‌شود، قرآن نیز کتاب حیات‌بخش هست، خدای متعال در سوره آل‌عمران می‌فرماید خدایی که حی و قیوم هست حیات شما را در قرآن قرار داده هست، هر چه قرآنی باشید حیات دارید، هر چه قرآنی باشید قوام دارید و سرپا هستید، این حیات را شهدا در حد اعلا دریافت کرده‌اند و زنده شده‌اند، دیگران هم هر چقدر به قرآن وصل شوند حیات معنوی پیدا می‌کنند.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: شما عزیزان به عنوان بخشی از جامعه بزرگ رزمندگان عزیز هستید، قرآن و نهج‌البلاغه خیلی شما را تحویل گرفته‌اند و به شما گفته‌اند «و جاهدوا فی الله حق جهاده»، به این معنا که شما به میدان آمده‌اید و حق جهاد را ادا کرده‌اید.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع) راجع به شما فرموده جهاد دری از در‌های بهشت هست، خدای متعال این در را برای بندگان خاص خود گشوده هست.

وی عنوان کرد: ما باید در حفظ و ثبت خاطرات رزمندگان عزیز و شهدای گرانقدر کوشا باشیم، وقتی این خاطرات کنار هم قرار بگیرد، فرهنگ ایثار و شهادت شکل می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: شهدا امنیت ما را حفظ کرده و برای ما اقتدار آفریده‌اند، چقدر ما مدیون این عزیزان هستیم، ما باید خاطرات رزمندگان و شهدا را ثبت و ضبط کنیم، اینها الان ممکن هست برای ما یک چیز عادی باشد، اما نسل بعدی مانند مواد اولیه از این خاطرات فرآورده‌های فاخر و فرهنگ متعالی تولید می‌کنند، ما به این فرهنگ متعالی محتاجیم.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: امام (ره) قیام کرد، اما مردم هنوز آمادگی نداشتند و خدا هم امام (ره) را از مردم گرفت، سپس مردم به خود آمدند و قیام همگانی شکل گرفت، خدا وقتی آمادگی مردم را دید امام (ره) را به کشور برگرداند، بنابراین می‌توان گفت ایران قیام کرد امام (ره) آمد، جهان قیام کند چه کسی می‌آید؟ امروز ما در چنین شرایطی هستیم که آثار قیام جهانی دیده می‌شود.

وی تأکید کرد: شعاری را که طلبه‌های فیضیه در سال ۵۴ می‌دادند، امروز در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا همان شعار‌ها داده می‌شود، اینها خیلی مهم و تکان‌دهنده هست، ما باید در این عصر و زمانه لیاقت خودمان را بالا ببریم، همان طور که ملت ایران لیاقت خودشان را بالا بردند و خدا هم امام (ره) را به آنها داد، ما آن امتی هستیم که باید دیگران از ما الگو بگیرند، امروز عصر اعتلا بخشیدن به این مقوله‌های معنوی، ایمانی و قرآنی هست.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید