برای گره‌گشایی‌ها و رفع تنگنا‌های اقتصادی در کشور باید عالمانه حرکت کنیم

برای گره‌گشایی‌ها و رفع تنگنا‌های اقتصادی در کشور باید عالمانه حرکت کنیم


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، با بیان اینکه در حیات امام خمینی (ره) بزرگوار کمترین فراز و نشیبی در اصول او مشاهده نشد، اظهار داشت: امام در دهه ۳۰ و ۴۰ همان امامی است که تعالی پیدا می‌کند ولی افول ندارد نماد نظم و انضباط، عمل مبتنی بر علم است و در آن راه ثابت قدم است نماد صبر و ایستادگی در برابر حق و شجاعت در برابر دشمن است، این فضایل در امام را دنیا مشاهده می‌کند.
 
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد افزود: امام راحل نماد عمل صالح، صبر، قیام، جماران، حکومت و گفتار برای خدا بود و در نهایت این انسان خدایی و آرام با ضمیری امیدوار به ملاقات خدا رفت.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز اصول انقلاب اسلامی حفظ شده است، ادامه داد: بدون تردید اگر امام خمینی (ره) و اندیشه‌های مقام معظم رهبری نبود اکنون این قدرت سیاسی در لبنان، غزه و یمن خلق نمی‌شود.
 
وی عنوان کرد: در زمان مبارزه‌ها وقتی زبان به تهدید گشودند، امام با اقتدار ایستاد و در پاسخ فرمودند من کسی نیستم که زیارت امیرالمومنین (ع) را بر وظیفه ام ترجیح دهم هر کجا بتوانم وظیفه را انجام می‌دهم و چهره خبیث امریکا و انگلیس را به دنیا نشان می‌دهم.
 
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه میوه شجره طیبه عمل صالح است و همان گونه که حیات ما به شجره طیبه بستگی دارد حیات معنوی ما نیز به کلمه طیبه گره خورده است، یادآور شد: در این قرن امام بزرگوار نماد این شجره طیبه با ایمان، استوار و مبتنی بر برهان و دانش است. 
 
وی با بیان اینکه ایمان انسان‌ساز است و شخصیتی متواضع، خدوم و پرتلاش تربیت می‌کند، خاطرنشان کرد: به واسطه همین ایمان، شهدای این استان جانفشانی، آزادگان در دوران اسارت صبر و تحمل و شهید سلیمانی و ابومهندس در برابر دشمن ایستادگی کردند.
 
ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه منابع ما محدود است و باید آن را به سمت تولید و افزایش ثروت هدایت کنیم، افزود: به شعار‌های هزینه ساز توجه نکنید و توجه کنید و ببینید نقشه راه برای پیشرفت اقتصاد ایران چگونه است و همواره توجه بر اصول، قدم صحیح و حرکت جهادی سبب تقویت و رونق در کشور خواهد شد.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: امروز اقتدار چهل ساله ایران، غلبه بر تحریم‌ها و تهدید‌ها و جنگ هشت ساله به دلیل ایمان و عمل مبتنی بر علم و ایمان است.
 
وی افزود: برای گره‌گشایی‌ها، رفع معضلات و تنگنا‌های اقتصادی در کشور باید عالمانه و با استفاده از ظرفیت‌ها حرکت کنیم و میدان نقد و گفتگو به یک میدان دوقطبی سطحی و موهوم تبدیل نشود.
 
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های پزشکی و علمی شخصیت‌های برجسته‌ای دارد و جایگاه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: وجود این سرمایه‌ها به برکت انقلاب اسلامی است.
 
انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید