برپایی موکب «ابنا حاج قاسم» توسط دانش‌آموزان زنجان

برپایی موکب «ابنا حاج قاسم» توسط دانش‌آموزان زنجان


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «علی اسماعیلی» مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان عصر امروز در حاشیه پیاده‌روی اربعین در زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تشکل‌های دانش‌آموزی در کنار هم موکب «ابنا حاج قاسم» یا همان فرزندان حاج قاسم را تشکیل دادند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه این موکب به عنوان نماد عشق و ارادت دانش‌آموزان به امام حسین (ع) و اهل بیت آن حضرت است، اضافه کرد: این قشر با برپایی این موکب عشق و ارادت خود به شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای گمنام اعلام می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا امکان بروز ظاهری عشق و ارادت دانش‌آموزان به شهدای کربلا و شهدای مقاومت به ویژه حاج قاسم و مدافعان حرم فراهم نبود، تصریح کرد: خداوند را شاکریم در این ایام فرصت این شرایط فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما به عنوان آموزش و پرورش انتقال مفاهیم ارزشمند برای نسل‌های جدید است، بیان کرد: در مدارس گروه‌های شهید پژوهشی تشکیل می‌شود و به اهداف شهدا می‌رسند و در قالب یک برنامه بزرگ با عنوان یادواره شهدا برگزار می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه این یادواره‌های شهدا فرصتی برای ارتباط نسل جوان با نسل گذشته خود است، خاطر نشان کرد: این یادواره‌ها فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید