برپایی یادواره شهدا یکی از نمودهای جهاد تبیین است

برپایی یادواره شهدا یکی از نمودهای جهاد تبیین است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس فارس امروز در یادواره شهدای روستای حسین‌آباد بخش سیاخ دارنگون شیراز اظهار داشت: برپایی یادواره شهدا یکی از نمودهای جهاد تبیین است که باید در این یادواره‌ها با سیره شهدا آشنا شویم و با عمل به سیره شهدا می‌توانیم تمام توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

سردار کوشکی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم صریحاً به ویژگی‌های شهدا اشاره فرموده است، خاطرنشان کرد: از دید قرآن کریم شهدا که در راه خدا کشته می‌شوند، در عین حال زنده هستند و زندگی می‌کنند و رزق خود را در حضور پروردگار در آنچه خداوند از فضل خود به آنها ارزانی داشته است، می‌یابند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس فارس گفت: یکی از نعماتی که خداوند به ما در این سرزمین عطا کرده، نعمت شهادت است و اجتماعاتی مثل جمع امروز برای معرفی سبک زندگی و سیره شهدا به مردم است.

سردار کوشکی با تاکید بر اینکه شهدا نزد خداوند زنده بوده و بر اعمال ما حاضر و ناظر هستند، افزود: دست شهدا در خیلی اعمال ما در این دنیا باز است؛ چون آنها بندگان مخلص، خاص و مقرب خدا بوده و نزد خدا آبرو و اعتبار دارند.

وی افزود: توصیه به نماز به‌عنوان فریضه‌ای که ما را از اعمال بد دور می‌کند، احترام به والدین، حفظ وحدت و پرهیز از دچار شدن به نفاق و تفرقه، تاکید به پاسداشت حیا و حجاب در بین جامعه از جمله وصایای شهداست که در تمام اعصار به کار خواهد آمد و عمل به آنها امنیت جامعه را بالا خواهد برد و غفلت از این موارد به ضرر خود ما تمام خواهد شد؛ زیرا انسان غافل چیزی جز آتش جهنم برای خود به بار نخواهد آورد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس فارس افزود: ویژگی دیگر شهدا این است که زمانه‌شناس و با بصیرت بودند و هدف را گم نمی‌کردند و در بهترین موقعیت امام خود را شناخته و به یاری‌اش شتافتند.

سردار کوشکی تاکید کرد: در حوادث اخیر دشمن به جنگِ با حیا و حجاب آمد، اما هدف اصلی‌اش خدشه‌دار کردن امنیت ملی و تمامیت ارضی کشور و تجزیه این سرزمین بود که برای حفظش هزاران خون روی زمین ریخته شده است.

وی افزود: نیروهای مخلص و متعهد ما در بسیج و نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی نگذاشتند دشمن در حوادث اخیر به نقشه‌های شومش جامه عمل بپوشاند و برای این کار تعداد زیادی از مدافعان امنیت ما شهید شدند و همزمان دلاورمردان فداکار ارتش و جان بر کفان مخلص سپاه نیز در دفاع از سرحدات و مرزهای ما و دفاع از انقلاب در حال ایثار و فداکاری هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس فارس در پایان گفت: تنها با جهاد تبیین می‌توانیم مانع دستیابی دشمن به اهداف شومش شویم. برپایی یادواره شهدا یکی از نمودهای جهاد تبیین است و در کنار آن باید وصیت‌نامه شهدا نیز خوانده شود و مردم با سبک زندگی این اسوه‌های اخلاق و پایدار آشنا شوند و تنها با عمل به این رهنمودهاست که از سلطه دشمن فریبکار دور خواهیم شد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید