برگزاری اجلاسیه بزرگ هیئت‌های حسینی در همدان

برگزاری اجلاسیه بزرگ هیئت‌های حسینی در همدان


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «محمدهادی نظیری» مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری اجلاسیه بزرگ هیئت‌های حسینی (هیات به رسم خادمی) در همدان خبر داد و اظهار داشت: این اجلاسیه در روز (چهارشنبه) پنجم مرداد برگزار و دو هزار و ۵۰۰ نفر به این اجلاسیه دعوت شده و از شش استان همجوار در آن حضور خواهند داشت.

وی یکی از اهداف برگزاری اجلاس را نشان دادن جایگاه ویژه خادمان حسینی عنوان کرد و ادامه داد: هیئت از مهمترین ساختارهای اجتماعی در ایجاد تمدن اسلامی هستند و حرکتی به سوی تمدن اسلامی به شمار می آیند.

تجلیل از ۱۲۰ پیشکسوت هیئت‌های استان

حجت‌الاسلام نظیری با بیان اینکه از ۱۲۰ پیشکسوت هیات در این اجلاس تجلیل خواهد شد، اضافه کرد: در هر شهرستان از ۱۰ نفر تجلیل شده و این تعداد در همدان به دلیل گستردگی از ۲۰ نفر تجلیل می شود‌.

وی یکی دیگر از محورهای اجلاسیه را حضور همزمان پیرغلامان و نو غلامان در کنار یکدیگر عنوان کرد و ادامه داد: عزاداری و برنامه های خاص همدان در این اجلاسیه نشان داده شده و این امر در راستای توجه به آئین و رسوم عزاداری کهن در همدان می باشد.

۱۰۸ هزار نفر در برگزاری جشن غدیر مشارکت مالی داشتند

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مراسم عید غدیر امسال اشاره کرد و گفت: ۱۰۸ هزار نفر از مردم در برگزاری جشن غدیر مشارکت مالی داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مراسم ماه محرم اشاره کرد و افزود: در ۳ هزار نقطه تبلیغی شهر و روستا مراسم‌ ماه محرم برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان به اعزام مبلغان بومی اشاره کرد و ادامه داد: ۳۰۰ طلبه غیر بومی از قم برای اعزام به سراسر استان از اولویت ها به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام نظیری اضافه کرد: در مراسم محرم توجه به حوزه کودک در راستای افزایش جمعیت و فرزندآوری، توجه به حسینیه‌های کودک در کنار هیئت‌ها مورد تاکید است.

وی به اجلاس جهانی شیرخوارگان حسینی اشاره کرد و ادامه داد: توجه به حسینیه کودک در هیئت‌ها مورد توجه بوده و اولین دوره تربیت مربیان در حسینیه کودک برگزار شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان به نقش رسانه در جامعه اشاره کرد و افزود: منزلت و جایگاه خبرنگاران در جامعه شناخته نشده چرا که برخی مدیران خبرنگار و جریان رسانه را مزاحم می دانند درحالیکه رسانه یک فرهنگسازی و جریان ساز است ک نیازمند توجه ویژه به خبرنگار است.

حجت‌الاسلام نظیری با بیان اینکه باید به نظر کارشناسی رسانه بها داده شود، تصریح کرد: نقش دیده‌بانی در رسانه ضعیف بوده و رصد رسانه‌ای در جامعه ضعیف است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید