بزرگداشت آیت‌الله «اوحدی» در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

بزرگداشت آیت‌الله «اوحدی» ۱۵ تیرماه در «زهان» برگزار می‌شود


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «حسن صباغیان» امام جمعه زیرکوه امروز (سه‌شنبه) در جلسه برنامه‌ریزی اجلاسیه بزرگداشت آیت‌الله «اوحدی»، اظهار داشت: این اجلاسیه اتفاقی بزرگ خواهد بود و برای آنکه بر اقشار جوان و آینده‌دار تأثیرگذار باشیم باید چهره‌های شاخص شهرستان را به آن‌ها معرفی کنیم.

وی بیان داشت: بزرگان دینی همواره نام و برکاتشان جاری است و ما نیازمند شناخت این بزرگان دینی هستیم و همه در قبال این اجلاسیه تکلیف داریم لذا باید سهم خود‌ را ادا کنیم تا این اتفاق فرهنگی و تربیتی در استان و فراتر از استان منشأ خیر و تأثیر باشد.

امام جمعه زیرکوه با اعلام اینکه اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه با محوریت بزرگداشت آیت‌الله «اوحدی» ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود، عنوان کرد: دومین اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه در زادگاهش شهر زهان، حسینه حضرت ابوالفضل(ع) با حضور تمام علمای شهرستان زیرکوه و علمای تأثیرگذار استان و مردم برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام صباغیان تصریح کرد: این مراسم با حضور یک هزار و ۵۰۰ نفر و با هدف الگوبخشی و الگوسازی برای نسل نوجوان و جوان، معرفی شخصیت‌های تراز جامعه و شناساندن علمای معاصر به نسل نو، ایجاد انگیزه برای نسل نو در گرایش به حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص الگوسازی و ایجاد امید در جامعه، گفت: در شرایطی که دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و علما است باید تلاش کنیم تا با معرفی الگوهای بزرگی همچون آیت‌الله «اوحدی» در نقاط مختلف این شکاف را حداقل برسانیم.

امام جمعه زیرکوه با بیان اینکه آیت‌الله «اوحدی» از علمای شاخصی بود که در 20 خرداد 1281 متولد شد، خاطرنشان کرد: وی در شهر زهان زندگی می‌کرد و بیش از ۴۰۰ شاگرد در حوزه ایشان تربیت و تأثیرات فرهنگی، اخلاقی و سیاسی و روشنگری در دوران انقلاب و جریان‌سازی در مقابله با ظلم و ظالمان داشتند.

 انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید