«بصیرت» و «صداقت» برای «جهاد تبیین» لازم است

«بصیرت» و «صداقت» دو الزام برای «جهاد تبیین» است


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین «صمد بهرامی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا امروز در آئین خانوادگی تکریم از پیشکسوتان حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت اظهار داشت: نشست‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه می‌بایست استمرار داشته باشد و هیئت پنج نفره‌ای جهت بررسی این موضوع تشکیل شده است.

وی افزود: امیرالمومنین (ع) فرموده‌اند که «کوچکتر‌ها تاسی بجویید از بزرگترها» و بعد می‌فرمایند که «بزرگتر‌ها آنچه را که شما آموختید به کوچکتر‌ها انتقال بدهید و احترامشان کنید اعتقاد ما این است که جمع حاضر کوله باری از تجربه دارند که باید استفاده شود.

حجت‌الاسلام بهرامی به موضوع جهاد تبیین پرداخت و بیان کرد: قریب به سه سال است که رهر معظم انقلاب اسلامی مکررا از جهاد تبیین نام می‌برند و فرهنگ سازی این مقوله را انجام می‌دهند.

وی به تعریف جهاد اشاره کرد و گفت:: در قرآن واژه جهاد در تعابیر مختلفی استفاده شده که به چند نمونه‌ی آن اشاره می‌کنم «وَ تُجاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُمْ» که تعبیر نظامی است. در جایی دیگر آمده است «وَلَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا» که تعبیر سیاسی شده یعنی کفار حق ندارد در هیچ زمینه‌ای بر مومنین تسلط پیدا کند. جهاد اقتصادی هم از سایر تعابیری است که در قرآن آمده هر کسی که برای اهل و عیال خودش کار و تلاش می‌کند اجر و پاداش مجاهد در راه خدا را دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا به جهاد فرهنگی که در قرآن آمده است اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دهه هفتاد مکررا از جهاد فرهنگی نام برده اند، شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و قتل عام فرهنگی از تعابیر ایشان در این مورد است.

وی ادامه داد: مامور سازمان سیا گفته است که مهم‌ترین حرکت در براندازی جمهوری اسلامی ایران تغییر فرهنگ جامعه فعلی است و مصمم به آن هستند و یا یکی از عناصر ضدانقلاب که گفته است با سلاح فرهنگ بهتر میتوان به جنگ نظام رفت و مبارزه بدون زمینه سازی فرهنگی فراهم نمی‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا عنوان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی به وسیله ابزار‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی به تحریف حقایق و واقعیت‌ها می‌پردازند و جای شهید و جلاد را عوض می‌کنند و در جامعه شبهه افکنی و ایجاد تردید می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن موتور محرکه‌ی نظام یعنی دین را هدف قرار داده است، گفت: دو الزام برای جهاد تبیین لازم است، مورد اول بصیرت و درک عمیق، مورد دوم داشتن جرات، صداقت و ایثار است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید