بهترین اتاق فرارهای جنوب تهران را بشناسید

بهترین اتاق فرارهای جنوب تهران را بشناسید


امروزه بازی اتاق فرار به یکی از تفریحات پرطرفدار آخر هفته خانواده‌ها تبدیل شده است. برخلاف شهربازی و یا تفریحاتی مانند رالی یا پینت‌بال، امکان رفتن به اتاق‌های فرار در هر منطقه‌ای از تهران وجود داشته و منطقه جنوب تهران نیز میزبان تعداد زیادی اتاق فرار بوده که برخی از آنان از بهترین اسکیپ‌روم‌های ایران محسوب می‌شوند. در این مطلب، قصد داریم بهترین اتاق‌ فرارهای جنوب تهران را معرفی کنیم و بررسی مختصری روی ویژگی‌های هرکدام از این بازی‌ها داشته باشیم.

نحوه بازی اتاق فرار

اسکیپ روم یا اتاق فرار یک سرگرمی فکری و گروهی است که در آن شما به همراه تیم خود، وارد یک داستان از پیش تعیین شده خواهید شد. در این فضا شما باید سیر داستانی بازی را با حلِ معماها، پازل‌ها و همچنین کار گروهی طی نموده و به هدف نهایی بازی برسید.

اکتورها در اتاق‌های فرار، به‌عنوان شخصیت‌های زنده در بازی عمل می‌کنند و برای القای احساساتی مثل هیجان و ترس در بازیکنان طراحی شده‌اند. اکتورهای اتاق فرار نقش‌های متفاوتی را در طول بازی دارند، که بسته به نوع سناریو و تصمیمات تیم طراحی و اجرا متفاوت هستند. در زیر به فعالیت‌های این شخصیت‌ها در اتاق فرار به‌طور کامل اشاره شده است:

  1. اکتورهای ترسناک و مزاحم: این اکتورها با ورود به اتاق فرار و نزدیک شدن به بازیکنان توانایی ایجاد مزاحمت و ترس را دارند. اکتورهای ترسناک و مزاحم معمولاً به 2 دسته زیر تقسیم می‌شوند:
  • اکتورهایی که بدون هیچ سروصدایی در تاریکی نزدیک بازیکنان قرار می‌گیرند و ترس را القا می‌کنند.
  • اکتورهایی که با جیغ و فریاد وارد بازی می‌شوند و یا وسایل اتاق را خراب می‌کنند.
  1. اکتورهای غیرتعاملی: این اکتورها هیچگونه تعاملی با بازیکنان ندارند، بلکه فقط فضای اتاق را اشغال می‌کنند و برای بازیکنان ناخودآگاه ترسناک به نظر می‌رسند.
  2. اکتورهای راهنما: بسته به سناریو، اکتور ممکن است در حل معماها به بازیکنان کمک کند یا راهنمایی‌شان کند تا به راه‌حل مناسبی برای فرار برسند.

همچنین پیش از آغاز بازی، گیم‌مستر اتاق فرار، تمام توضیحات لازم را به بازیکنان ارائه می‌دهد. وظیفه این شخص ارائه توضیحات کاملی درباره‌ سناریوی بازی و یادآوری قوانین و محدودیت‌های اتاق است.

بهترین اتاق فرارهای جنوب تهران

در بین اتاق‌ فرارهای موجود در جنوب تهران، 6 بازی معرفی می‌شوند که از دیدگاه تیم ما بهترین بازی‌های جنوب تهران هستند. بدون رتبه‌بندی خاصی، به بررسی این 6 اتاق فرار می‌پردازیم:

برای مشاهده تمامی اتاق فرارهای جنوب تهران اینجا کلیک کنید.

اتاق فرار صحنه جرم

بازی “صحنه جرم”، اولین اتاق فرار از مجموعه “EscapeMystery” بوده که در منطقه عبدل‌آباد تهران واقع شده است. برای این اتاق فرار شما می‌بایست حداقل تجربۀ 5 بازی را داشته باشید و با قفل‌ها آشنایی داشته باشید، زیرا بازی صحنه جرم پرزنت ندارد. در صحنه جرم شما شاهد وسایل و اکت‌های مکانیکی متعددی خواهید بود و اکتورهای باتجربه نیز، اکت‌های نوینی را به نمایش می‌گذارند.

اطلاعات کلی بازی

سختی

9 از 10

نفرات

5 تا 10 نفر

زمان

100 دقیقه

رده سنی

17+

ژانر

درام، جاسوسی، کاراگاهی

سناریوی اتاق فرار صحنه جرم:

باتوجه به وقوع یک فقره اسیدپاشی در محدوده عبدل‌آباد تهران، که منجر به مرگ دختری به نام تارا ابراهیمی شد و پرونده آن نیمه‌تمام ماند، ساختمانی توسط قوه قضاییه شبیه‌سازی شده تا دانشجویان رشته حقوق و کارآموزان کارآگاهی جهت تکمیل پایان‌نامه به آنجا رفته و باتوجه به شرایط و سرنخ‌های موجود، کمکی در روند پیشرفت پرونده داشته باشند.

برای تکمیل پایان‌نامه خود، لطفا تمام شرایط را سنجیده و سپس ثبت‌نام کنید، زیرا در این ساختمان با صحنه‌هایی مواجه خواهید شد که امکان آسیب روحی به شما را دارد.

اتاق فرار دیدن

بازی ”دیدن” اولین بازی از مجموعه “Breath_escape_room” است که در بزرگراه آیت الله سعیدی قرار دارد. اتاق فرار دیدن طبقاتی است و تقریبا در همه پلی لیست پیشنهادی گروه‌های حرفه‌ای نام آن دیده می‌شود. این اسکیپ روم را می‌توان به عنوان یک بازی بسیار استاندارد از نظر القای دلهره و هیجان به بازیکنان دانست. در اتاق فرار دیدن تعامل خوبی بین بازیکنان و کاراکتر تعاملی صورت خواهد گرفت، تعاملی که باعث جذابتر شدن بازی برای بازیکن خواهد شد.

اطلاعات کلی بازی

سختی

10 از 10

نفرات

4 تا 8 نفر

زمان

80 دقیقه

ژانر

وحشت، تئاتر تعاملی و رازآلود

(سبک ترس این بازی ماوراطبیعی است)

رده سنی

18+

سناریوی اتاق فرار دیدن:

“درود، ما چند وقت پبش یه خونه‌ اجاره کردیم. 2 روز اول همه چی خوب پیش می‌رفت تا اون روز لعنتی… سارا خودشو مشغول اشکال روی دیوار اتاق کرد، منم توی حیاط بودم هر چی احمدو صدا کردم، انگار صدای منو نمی‌شنید، نگران شدم… رفتم توی اتاق تا که دیدمش احمد دیگه احمد من نبود، از لحظه‌ای که چشماشو دیدم دیگه چیزی یادم نمیاد… الان که می‌تونم با شما صحبت کنم وقت اذان شده و فقط تو این زمان نسبتا می‌تونم عادی باشم، لطفا مارو کمک کنید!”

اتاق فرار رکب

بازی “رکب” سومین اتاق فرار از مجموعه “braeth escape room” بوده که در محدوده شهرک ولیعصر تهران واقع است. این بازی دارای سطح متوسط معمایی و ترس بسیار زیاد می‌باشد. در این اتاق فرار باید تمام حواستان را جمع کنید تا رکب نخورید.

اطلاعات کلی بازی

سختی

8 از 10

نفرات

4 تا 9 نفر

زمان

80 دقیقه

ژانر

وحشت، تئاتر تعاملی و وهم‌آلود

(سبک ترس این بازی ماوراطبیعی است)

رده سنی

18+

سناریوی اتاق فرار رکب:

رکب در زندگی، با آینده تو همراه است

از پیش این سفر، راهی برگزیده‌ای

رکب در زندگی، زندگیت را دگرگون می‌کند

اتاق فرار آز

دومین اتاق فرار از مجموعه “escape mystery” بازی “آز” است. این اتاق فرار که در محدوده فلاح قرار دارد، در سه طبقه طراحی شده و از درجه ترس بسیار بالایی برخوردار است.

اطلاعات کلی بازی

سختی

10 از 10

نفرات

5 تا 10 نفر

زمان

90 دقیقه

ژانر

تخیلی، وحشت، تئاتر تعاملی

(سبک ترس این بازی ماوراطبیعی است)

رده سنی

16+

بهترین اتاق فرارهای جنوب تهران را بشناسید

سناریوی اتاق فرار آز:

بیانیه‌ی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: هرگونه خریدوفروش و نقل و انتقال غنایم و آثار باستانی کشف‌شده به‌ موجب مواد قانون اسلامی پیگرد قانونی دارد. از این رو سازمان میراث فرهنگی در صورت مشکوک شدن به مکان یا فرد خاصی حق ورود و تجسس در مورد غنیمت یا اشیای باستانی را دارد و در صورت محرز شدن جرم، فرد خاطی تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد.

اتاق فرار سرزمین گناه

چهارمین اتاق فرار از مجموعه “شانس فرار” بازی “سرزمین گناه” است. این اتاق فرار در نازی‌آباد تهران قرار گرفته و به شکل طبقاتی طراحی شده است و نیاز به تحرک زیادی دارد.

اطلاعات کلی بازی

سختی

9 از 10

نفرات

5 تا 10 نفر

زمان

100 دقیقه

ژانر

روحی جنی، اسلشری، هیجانی

رده سنی

16+

بهترین اتاق فرارهای جنوب تهران را بشناسید

سناریو اتاق فرار سرزمین گناه:

به نام خدا

“محرمانه”

تیم عملیاتی ایران سلام علیکم، اطلاعات عملیات به عرض شما می‌رسد:

  • محل عملیات: خانه امن تروریست‌ها، حمص سوریه.
  • هدف عملیات: آزادی دکتر نازنین دره‌ای، پروفسور ژنتیک.
  • رئیس عملیات: طیب قمرالدین، رئیس نیروهای مسلح سوریه.
  • خطرات: موجودات جهش‌یافته کشنده و گاردهای داعش که در خانۀ امن سکونت دارند.

باتشکر و احترام، طیب قمرالدین رئیس نیروهای مسلح.

منبع: تایم فور فان


این محتوا تبلیغاتی است

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید