بهترین و آسان ترین راه سفر به تبریز

بهترین و آسان ترین راه سفر به تبریز


شهر تبریز به واسطه شرایط خاصی که دارد همواره پذیرای مسافران بسیار زیادی است. این سفر با اهداف مختلف از تجاری گرفته تا تفریحی برنامه ریزی می‌شود. شرایط اقلیمی و آب و هوایی تبریز، موقعیت جغرافیایی و راه‌های دسترسی به آن، ویژگی‌های فرهنگی و امکانات و زیرساخت‌های گردشگری و موارد بسیار دیگری می‌توانند از دلایل سفر به تبریز باشند. در این مقاله قصد داریم درباره بهترین و آسان ترین راه سفر به تبریز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم اما پیش از آن بد نیست کمی درباره دلایل اهمیت این شهر و مسیری که طی کرده تا به این جایگاه برسد صحبت کنیم.

معرفی شهر تبریز

اگر بخواهیم تبریز را از نظر تاریخی مورد بررسی اجمالی قرار دهیم باید به دوران اشکانی و ساسانی بازگردیم و اگر کمی جلوتر بیاییم باید به دوران ایلخانی، صفویان و قاجار نیز اشاره کنیم. در تمامی دوره‌هایی که از آن‌ها نام برده شد، تبریز به دلایل گوناگون مورد توجه خاصی قرار داشته و در برخی از این دوره‌ها، تبریز به عنوان پایتخت ایران شناخته می‌شده و همین امر به اهمیت آن اضافه می‌کند.

اوج شکوفایی این شهر به دوران صفویان و قاجار باز می‌گردد و پس از آن به دلیل احداث راه آهن سراسری ایران و قرار داشتن تبریز به عنوان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین شهرها در مسیر این خط آهن، بر اهمیت آن افزوده شد. در ادمه و در طول جنگ جهانی، تبریز به عنوان یکی از شهرها در مسیر ارتباطی بین ایران و اروپا، شاهد تغییرات بسیاری در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی بود.

با اتفاقاتی که در دوران مشروطه خواهی افتاد، جایگاه تبریز به عنوان یکی از مهمترین شهرهای ایران، تثبیت شد و این جایگاه تا به امروز حفظ شده و حتی بر اهمیت این شهر، افزوده نیز شده است.

جاهای دیدنی تبریز

این شهر طبیعت بسیار زیبا و آب و هوای مطبوعی دارد از این رو برای گردشگری بسیار مناسب است. از طرفی به دلیل سابقه تاریخی بسیار زیاد، بناها و اماکن تاریخی تبریز هم کم نیستند، به همین دلیل همواره مسافران زیادی با این هدف به این شهر سفر می‌کنند.

بهترین و آسان ترین راه سفر به تبریز

امکانات تجاری تبریز

وجود زیرساخت‌های تجاری فراوان مانند شهرک‌ها، صنایع پیشرفته از یک سو و نزدیکی به مرزها از طرف دیگر باعث جذابیت این شهر در بین بازرگانان شده است. تا اینجا درباره دلایل اهمیت تبریز صحبت کردیم و در تمامی مواردی که ذکر شد، داشتن راه‌های ارتباطی مناسب، از ویژگی‌های مهم این شهر به شمار می‌رفت. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که از چه راه‌هایی می‌توانید خودتان را به تبریز برسانید و در هتل های تبریز اقامت داشته باشید.

راه های سفر به تبریز

در ادامه به بررسی انواع راه‌هایی که می‌توانید خود را به تبریز برسانید، می‌پردازیم و مزایا و معایب هر کدام را ذکر خواهیم کرد.

سفر به تبریز با خودرو

اولین راهی که از دوران قدیم مورد استفاده بوده و همچنان نیز استفاده از آن پررنگ است، جاده‌های منتهی به این شهر هستند. اینکه شما بخواهید با خودروی شخصی به این شهر سفر کنید یا از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس استفاده کنید، به انتخاب خودتان بستگی دارد ولی باید بگوییم این مسیر به غیر از قسمت‌های کوهستانی، دارای مناظر بسیار زیبایی است که ارزش توقف کردن را دارد و این کار هنگامی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید، به راحتی امکان عملی شدن ندارد.

فاصله تهران تا تبریز در حدود 630 کیلومتر است و شما می‌توانید این مسافت را در مدت 7 ساعت طی کنید با این توضیح که در میانه راه توقف نداشته باشید و با سرعت مطمئن رانندگی کنید.

به این نکته اشاره کردیم که جاده، در قسمت‌هایی حالت کوهستانی دارد و به همین دلیل برخی ترجیح می‌دهند از طریق جاده به تبریز سفر نکنند و از راه‌های دیگری خود را به این شهر برسانند.

بهترین و آسان ترین راه سفر به تبریز

سفر به تبریز با قطار

اگر از جابجایی با قطار لذت می‌برید، در سفر به تبریز این امکان را دارید که از شبکه راه آهن استفاده کنید. مزیت استفاده از راه آهن آن است که خطرات جاده را ندارد و بر خلاف حمل و نقل جاده‌ای، تقریبا در تمامی شرایط آب و هوایی در دسترس خواهد بود.

اما در کنار این مزیت‌ها باید گفت که فاصله تهران تا تبریز از طریق خط آهن، در حدود 750 کیلومتر است و این مسافت با قطار در حدود 11 الی 12 ساعت به طول می‌انجامد. پس اگر دلتان نمی‌خواهد مدت زمان زیادی را در قطار بمانید باید به سراغ راه حل بعدی بروید.

سفر به تبریز با هواپیما

اگر به دنبال بهترین و آسان ترین راه سفر به تبریز هستید، باید سفر به تبریز با هواپیما را انتخاب کنید. مزیت این روش این است که تقریبا تمامی فرودگاه‌های ایران، برای مقصد تبریز پرواز دارند و با احتمال بسیار بالایی دست شما در انتخاب روز و زمان حرکت و رزرو بلیط باز خواهد بود.

برای مثال اگر بلیط تبریز تهران را خریداری کنید، حدود یک ساعت زمان خواهد برد و پروازهای بسیاری برای این مسیر وجود دارند. همینطور برای مسیر برگشت نیز بلیط تبریز تهران را می‌توانید به راحتی رزرو کنید.

رزرو بلیط هواپیما تبریز با بهترین قیمت در فلای تودی

برای به دست آوردن بهترین قیمت بلیط هواپیما تبریز می‌توانید به وبسایت فلای تودی بروید و با مقایسه انواع هواپیمایی‌ها، نسبت به رزرو بلیط مورد نظر خودتان اقدام کنید. این سایت با کنار هم قرار دادن گزینه‌های در دسترس در تاریخ‌های مختلف، امکان مقایسه آسان میان انواع آن‌ها را فراهم آورده است و از این رو می‌توانید با مراجعه به آن، بهترین انتخاب را داشته باشید.


** این محتوا تبلیغاتی است **

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید