به‌کارگیری از ظرفیت تکنولوژی‌های روز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از مازندران، به مناسبت چهارمین روز بزرگداشت هفته دفاع مقدس، مراسم پلاک گذاری قبور شهدای مازندران امروز با حضور سردار «مسلمی» فرمانده سپاه کربلا و سرهنگ «سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، «علی‌نژاد» رئیس دانشگاه مازندران به همراه تعدادی از خانواده شهدا در گلزار شهدای ملامجدالدین آغاز و به صورت نمادین قبور تعدادی از شهدا پلاک گذاری شده هست.

با اجرای این طرح و با نصب کی‌آرکد همه اطلاعات مربوط به شهدا اعم از تاریخ تولد و شهادت، وصیت نامه و توصیه‌های شهدا و نحوه شهادت مشخص می‌شود.

این طرح با همراهی همکاری سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران، بسیج دانشجویی و دانشگاه‌های مازندران اجرایی شده هست و در مرحله نخست اجرای طرح ۴ هزار و ۳۰۰ پلاک آماده شد و از امروز به مدت حدود ۱۵ روز عملیات نصب آن به اتمام می‌رسد.

سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا در این مراسم، اظهار داشت: امنیت امروز کشور را مدیون خون شهدا هستیم.

وی با اعلام اینکه مازندران در آستانه برگزاری دومین کنگره ملی سرداران و ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید قرار دارد، افزود: در راستای برگزاری کنگره اقدامات خوبی در استان انجام شده که به برکت خون شهدا همه مردم از آن منتفع می‎‌شوند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: مسئولیت برنامه‌های این هفته برعهده ادارکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران هست که برنامه‌های متعدد و متنوعی در سطح استان مازندران در حال برگزاری هست.

وی با اشاره به حضور ارزشمند خانوده شهید نوروزی، خانواده شهید احمدی آزاد و شهید علمدار در مراسم پلاک گذاری شهدا، ادامه داد: امروز برای ما توفیقی بود که در خدمت این خانواده هستیم.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اقدامات انجام شده برای پلاک گذاری قبور شهدا، بیان کرد: از ظرفیت تکنولوژی‌های روز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پلاک گذاری قبور شهدا اقدام بسیار ارزشمندی بود که باید از آن استفاده کنیم هر یک از شهدا که روبروی مزار آنها نشسته‌ایم دارای ویژگی‌های خاص اخلاقی هستند که به واسطه معرفی آنها می‌توانیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را از کشور و مردم دور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز به عنوان مسئول امر وظیفه داریم با بهترین روش گنجینه که شهدا برای ما گذاشته‌اند را بازگشایی و آن را به مردم و نسل جدید منتقل کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید