بیانیه مداخله‌آمیز گروه هفت در جهت محدود کردن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران

بیانیه مداخله آمیز گروه هفت در جهت محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رهبران کشور‌های گروه هفت در آلمان در بیانیه نهایی خود به پرونده هسته‌ای ایران اشاره کرده‌اند. در این بیانیه آمده است: «ما بر تعهد آشکار خود بر این که ایران هرگز نباید سلاح هسته‌ای بسازد، تاکید می‌کنیم.»

در بیانیه گروه هفت که متشکل از آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و کانادا است، انواع اتهام پراکنی واشنگتن و متحدانش در حوزه‌های مختلف علیه ایران تکرار شده است. اما در عین حال رهبران هفت کشور بزرگ صنعتی در این بیانیه گفته‌اند: «راه حل دیپلماتیک بهترین راه برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران است.»

این در حالی است که برنامه هسته‌ای ایران اساسا و اصولا صلح‌آمیز است و با توجه به خط مشی نظام و همینطور سخنان گهربار و فصل الخطاب مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن دست‌یابی به سلاح هسته‌ای مشخص نیست چرا سران گروه هفت در پیروی از آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنان به دنبال طرح این موضوع هستند که فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز نیست و باید جلوی پیشرفت آن را گرفت.

نکته دیگر اینکه اگر در این بیانیه عجیب و مداخاله آمیز بیش از پیش دقت کنیم متوجه می‌شویم که سران کشور‌های عضو گروه هفت علیه حضور منطقه‌ای ما و برنامه موشک بالستیک کشور هم موضع‌گیری کردند و به اتهام زنی دست زدند.

این ماجرا زمانی مشکوک بودن خود را نشان می‌دهد که از عدم استفاده ایران از فرصت مذاکرات برای دستیابی به توافق جدید ابراز تاسف شده است. در حقیقت در اینجا می‌بینیم که کشور‌های عضو گروه هفت با صدور چنین بیانیه‌ای ایران را در بی‌نتیجه ماندن گفتگو‌های فشرده برای احیای برجام و دستیابی به توافق جدید مقصر قلمداد می‌کنند. این در حالی است که آمریکا و شیطنت‌ها و خراب کاری‌های رژیم صهیونیستی عامل اصلی عدم توافق مذاکرات وین است.

اما در این بین سران این هفت کشور وقاهت را از این حد و اندازه هم فراتر گذاشتند و ادعا کردند: «گروه هفت متعهد می‌شود که با یکدیگر و با سایر شرکای بین‌المللی برای پرداختن به تهدیدی که به دلیل تشدید تنش هسته‌ای ایران برای امنیت بین‌المللی ایجاد می‌کند، همکاری کند».

در حقیقت زمانی از سرسپردگی و دنباله روی سران گروه هفت از آمریکا مطمئن می‌شویم که بخش دیگری از این بیانیه منتشر شد. آن‌ها در بیانیه جانبدارانه، غیر اصولی و مداخله‌آمیز خود آورده بودند: «یک راه‌حل دیپلماتیک همچنان بهترین راه برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران است. ما از ایران می‌خواهیم که همکاری اساسی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته و برای اجرای قانونی تعهداتش با ارائه اطلاعات فنی معتبری که آژانس برای شفاف سازی و حل و فصل مسائل باقی مانده پادمان به آن‌ها نیاز دارد اقدام فوری انجام دهد».

موضوع جالب و البته تعجب برانگیز دیگر اینکه رهبران گروه ۷ در بیانیه خود همچنین از ایران درخواست کردند تا سیاست‌های مخرب منطقه‌ای خود را فورا متوقف کند و به روند گفتگو‌های منطقه‌ای برای بهبود روابط با همسایگان بپیوندد. این بیانیه همچنین خواستار توقف فوری ناامن کردن آب‌راه‌های بین‌المللی از سوی ایران و توسعه برنامه موشک‌های بالستیک این کشور شده است.

این در خواست خارج از عرف و نامعتبر آن‌ها در شرایطی بیان شده است که ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در آبراه‌های بین‌المللی نهایت سعی و تلاش خود را انجام داده تا نقش تاثیرگذاری در افزایش صلح و امنیت برای کشتی‌های تجاری که در دریا‌ها و اقیانوس‌ها حرکت می‌کنند داشته باشد.

در واقع می‌توان گفت خواسته‌ها و درخواست‌های نامعقول سران گروه هفت در شرایطی از ایران مطرح می‌شود که شاهد هستیم عربستان سعودی با حمایت علنی آمریکا و کمک‌های اطلاعاتی پنهان رژیم صهیونیستی در چندین کشور منطقه به خرابکاری و اقدامات ضد امنیتی آن هم با هدف تحت الشعاع قرار دادن امنیت ملی ایران پرداخته و کشور ما هم متقابلا این حق را برای خود محفوظ می‌داند که در برابیر این قبیل اقدامات تخریبی و ضد امنیتی ایستادگی کرده و به مقابله با آن‌ها بپردازد.

در پایان باید گفت که در بیانیه پایانی اجلاس سران گروه هفت که متشکل از آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و کانادا است، انواع اتهام پراکنی واشنگتن و متحدانش در حوزه‌های مختلف علیه ایران تکرار شده است. این در سرایطی است که تمامی این اتهام‌ها متوجه خود آن‌ها بویژه عربستان و آمریکا است و این آن‌ها هستند که با اقدامات تخریبی خود در جهت آسیب رساندن به امنیت منطقه تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید