بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ هیأت مذهبی در مازندران فعال هستند


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین «محمد مهدی شریف تبار» مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست با خبرنگاران با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: خداوند را شاکر هستیم که ترویج امر اهل بیت را به ما عطا کرده هست.

وی با گرامی‌داشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: تبلیغ و انتشار اخبار دینی و مهندسی اخبار، انتشار خوبی‌ها و معارف مسئله مهم هست.

این مسئول ترویج معارف و نشر اهل بیت را از جمله وظایف و کارکرد‌های سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد و ادامه داد: با توجه به تفکیک وظایف سازمان تبلیغات و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، تبیین مؤثر اسلام ناب و گفتمان سازی بر اساس اولویت انقلاب و مقابله با تهاجم فرهنگی رسالت هویتی هست و راهبری در زیست بوم تبلیغی و خبررسانی دینی و بهره گیری از هسته‌ها و سرمایه‌های اجتماعی از مأموریت‌ها هست.

حجت الاسلام شریف تبار با بیان اینکه در مازندران بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هیأت مذهبی و چهار هزار مداح و ذاکر فعال هستند، بیان کرد: بیش از ۹۳۲ مؤسسه به عنوان خانه قرآنی نیز در استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به سرمایه‌های اجتماعی متصل به سازمان اذعان داشت: در ماه محرم سال قبل بیش از هزار و ۳۰۰ مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام شده هست و مجموع اعزام‌های مناسبتی، ملی و مذهبی به بیش از ۱۱ هزار نفر می‌رسد.

حجت الاسلام شریف تبار از برپایی ۹۷ همایش آموزشی توجیهی طی سال قبل در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون دو هزار و ۱۰۰ مبلغه در سامانه شمع ثبت نام کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران یادآور شد: سال قبل در ۱۴۵ پایگاه فرهنگی در سواحل و تفرجگاهی و ۱۱۰ نمازخانه بین راهی نیز خدمات رسانی شد.

حجت الاسلام شریف تبار از برپایی ۶۰ کارگاه آموزشی و مهارت آموزی و برپایی مهرواره باتور و محله همدل در استان با هدف کنشگری بانوان در جبهه جهاد تبیین خبر داد و افزود: بیش از دو هزار بانوی فعال مسجدی در این مهرواره شرکت کردند و مازندران رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به مهرواره محله همدل با هدف گره گشایی از نیازمندان با محوریت مسجد اشاره و اضافه کرد: مازندران در این پویش نیز رتبه دوم کشوری را کسب کرده هست.

وی مهرواره هوای نو را از دیگر پویش‌ها بیان کرد و ادامه داد: مازندران در چند عرصه از جمله ساختار تشکیلات و هیئت، هیئت و خدمات اجتماعی و … رتبه‌های برتر را کسب کرده هست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر اینکه هیأت به عنوان نهاد ویژه کاهش اجتماعی می‌توان مورد اعتماد قرار گیرد، از هیأت به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی یاد و بیان کرد: امروز هیأت در عرصه‌های مختلف از جمله جوانی جمعیت و خانواده و … در میدان هست.

وی به موضوع جمعیت اشاره و با بیان اینکه متغیر‌های مختلفی دارد، اذعان داشت: آسیب‌های تک فرزندی، سقط جنین و شکوه مادری از جمله مسائلی هست که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از کسب رتبه برتر تبلیغات اسلامی مازندران به عنوان دستگاه برتر در جوانی جمعیت و خانواده خبر داد و به تشکیل شورای ستایشگری اشاره کرد و گفت: این ضرورت ترکیبی از مداحان قدیمی و پیشکسوتان، شاعران و … هست و جزو اولین استان‌هایی بودیم که شورای عالی ستایشگری را شکل دادیم.

وی با اشاره به افزایش شمار معتکفان در استان و بیان اینکه سال گذشته ۳۵۵ مسجد اعتکاف پرداختند و حدود ۲۳ هزار نفر در استان در این مراسم شرکت کردند از راه اندازی شبکه تبلیغی صبرا و اسماً خبر داد و گفت: ۳۰۰ نفر عضو این شبکه تبلیغی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که طرح زندگی با آیه‌ها در ماه محرم نیز ادامه می‌یابد، گفت: این طرح سه ساله خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید