تأسیس سازمان بسیج یک الهام قدسی بر قلب امام راحل بود

تأسیس سازمان بسیج یک الهام قدسی بر قلب امام راحل بود


به گزارش مجاهدت از گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته تهران (چهارم آذر) ضمن سفارش همه به تقوای الهی اظهار داشت: یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به تقوای الهی توجه به عظمت حضرت حق است که این توجه به عظمت خدای متعال دل‌ها را خاشع می‌کند و انسان را در مقام بندگی مستقر می‌کند و این خشوع بهترین سرمایه انسان در مقام بندگی است.

حجت‌الاسلام حاج‌‌‎علی‌اکبری با اشاره به پنجم آذر سالروز تأسیس بسیج مستضعفین گفت: کاشت این شجره طیبه به دست باغبان حکیم بوستان انقلاب امام راحل(ره)، حضور بسیجیان عزیز جوانان و نوجوانان بسیجی در نمازجمعه و برنامه‌هایی که اجرا کرده‌اند و افاضات سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به جمعمان و نماز جمعه این هفته‌مان حال‌وهوای تازه‌ای داد.

امام جمعه موقت تهران افزود: تأسیس سازمان بسیج مستضعفین تنها 22 روز بعد از فتح لانه جاسوسی و هنگامی‌که انقلاب اسلامی وارد رویارویی مستقیم با دشمن اصلی خود یعنی شیطان بزرگ آمریکای جهان‌خوار شد بود اتفاق افتاد و درواقع می‌توان گفت یک الهام قدسی بر قلب مطهر امام راحل بود و ضمیر منیر و نورانی این حکیم ربانی دریافت کرد.

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: ما می‌بینیم ۹ سال بعد وقتی در دوم آذر ۶۷ که سالروز تاسیس بسیج دانشجو و طلبه است، حضرت امام (ره)‌ به این مناسبت جلوه‌های معجزه‌گون بسیج را در دفاع مقدس در آن پیام عمیق ارائه می‌کنند و حقایقی را پیش روی جهانیان قرار می‌دهند. در یک نگاه سریع به قرآن و سیره پیامبر(ص) با راهنمایی امام راحل در این پیام و در کلمات امام حاضر، اگر بسیج به معنای حرکت سازمان‌یافته مومنان مجاهد با محوریت امام حق برای اعتلای کلمه‌الله و ابطال کلمه کفر باشد، می‌توانید این حقیقت درخشان را در جای‌جای کلام الهی مشاهده کنید.

خطیب جمعه تهران با تاکید بر اینکه خط جهاد در راه خدا امتداد دارد، گفت: جهاد در راه خدا از آغاز تا زمان پیامبر (ص)‌ و بعد از آن تا پایان تاریخ امتداد خواهد داشت و اینها بشارت آمدن کسانی از همشهری‌های سلمان هستند که می‌آیند و این راه را ادامه می‌دهند. خداوند را شاکریم که با این اندیشه پاک آشناییم و از برکت انقلاب اسلامی این راه روشن انبیاء و اولیاء در بین ملت ما به شکل متفاوتی امتداد پیدا کرد و ما معجزه تفکر بسیج و نهاد بسیج را هم در چله اول انقلاب و هم اکنون در چله دوم انقلاب مشاهده کرده‌ایم و امید به اعجاز این شجره طبیه در پیشبرد آرمان‌های اسلامی داریم.

این خبر در حال تکمیل است….

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید