تاسی جانبازان انقلاب اسلامی به یگانه علمدار کربلا

تاسی جانبازان انقلاب اسلامی به یگانه علمدار کربلا


جانبازان برای راه حق و اسلام رفتند

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ سیده محدثه هاشمی‌زاده؛ رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با آگاهی نسبت به این موضوع که ممکن است اسیر، زخمی و یا شهید شوند، به میدان نبرد می‌رفتند. آن‌ها دل در گرو رهبر و آرمانی بسته بودند که راه حقیقت و اسلام ناب را به آن‌ها نشان می‌داد. اسلامی که به خاطر برقراری احکام آن در سرزمین‌شان، سال‌ها رنج و مرارت زندان، تبعید، شکنجه و شهادت بهترین دوستان، برادران و عزیرانشان را متحمل شده بودند.

درست زمانی که انقلابشان به پیروزی و ثمر رسیده بود، جنگ را به کشورشان تحمیل کردند که باعث شد جوانان غیرتمند و با شهامت این سامان وارد صحنه نبرد شوند.

جوانان به تأسی از حضرت اباالفضل (ع) پرچمدار و علمدار کربلا به جبهه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس می‌رفتند و در این مسیر هر سختی‌ای را به جان می‌خریدند. هنگامی که مجروح می‌شدند هیچ انتظار و توقعی نیز نداشته و ندارند و همواره به این نکته اذعان دارند که به خاطر اعتلای دین حق به جبهه‌ها رفته‌اند. آن‌هایی که سال‌ها در هیئت‌ها عزاداری می‌کردند و علمدار و پرچمدار بودند این‌بار در جبهه نبرد به علمدار کربلا اقتدا کرده و جانباز شدند.

وقتی وارد آسایشگاه جانبازان می‌شوی چهره‌های مقاوم و نستوهی را می‌بینی که سال‌ها پیش از این، مردان جبهه حق در میدان کارزار بوده‌اند و در حال حاضر در جهادی بزرگ‌تر، مشغول تهذیب نفس هستند و عزم جهادی و روحیه مقاومت و ایثار را در صولتشان نظاره می‌کنی. مردان جبهه حق که دیروز جنگاورانی دلیر بودند، امروز هم انسان‌هایی وارسته و عاشق هستند که بیش از همهء آنچه در دنیا و پیرامونشان می‌گذرد به اخلاق و منویات رهبری توجه دارند.

به خود نمی‌اندیشند، چرا که ارزش‌ها، اخلاق و فضای جامعه اسلامی برای آن‌ها دغدغه شده است. جانباز خودش را جزئی از جامعه می‌بیند، کارش را کوچک می‌شمرد، ولی وظیفه خودش در قبال جامعه را بزرگ احساس می‌کند. یاد سنگر و نماز شب و خودسازی‌های جبهه می‌کند و می‌گوید برای آن ارزش‌ها و تداوم مسیر حق نباید از فضا‌ی دوران دفاع مقدس غفلت کنیم. به بنده‌های خدا و کارهایشان احتیاجی نیست و چشم امیدمان به سرچشمه لایزال هستی است و عاقبت به خیری و رضای خدا را طلب می‌کنند.

در دوره‌ای که از دفاع مقدس گذشته و بسیاری از نسل جوان جنگ را ندیده و آن را لمس نکرده‌اند، هنوز بدن جانبازان تیر و ترکش دارد، هنوز زخم‌ها و درد‌های فراوانی دارد، ولی هنوز هم ایثارگری می‌کنند و از جامعه انتظاری ندارند.

انتهای پیام/ 191



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید