تبیین مبانی انقلاب اسلامی رسالت دانشگاهیان و فرهیختگان است

تبیین مبانی انقلاب اسلامی رسالت دانشگاهیان و فرهیختگان هست


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، امروز (چهارشنبه) همایش دانشگاهیان استان به مناسبت روز بسیج اساتید در سالن بصیرت دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شد. در این همایش «رضا واعظی» مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی و عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما، اظهار داشت: ۳۱ خرداد گرامیداشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران و یار دیرینه‌اش شهید ایرج رستمی در دهلاویه هست. دانشمند وارسته و عارفی که با وجود برخورداری از امکانات مختلف، موقعیت‌ها و شرایط مناسب دنیوی به محض آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه‌ها شد و در برابر زیاده‌خواهی دشمن ایستاد.

وی با اشاره به تبیین مبانی انقلاب اسلامی که رسالت مجموعه دانشگاهیان و فرهیختگان هست، عنوان کرد: خروجی دانشگاه‌های ما باید شخصیت‌هایی، همچون چمران باشد. سنت و مدرنیته، علم و اخلاق و دنیا و آخرت با هم در چمران جمع بود. با مجاهدت، خلوص نیت و زندگی عارفانه چمران بود که توانست ماشین جنگی دشمن با آن همه تجهیزات و امکانات متوقف و او را به الگویی بی‌بدیل برای همه نسل‌ها تبدیل کند. ما امیدواریم که دانشگاهیان نیز امثال این شهید گرانقدر را به‌عنوان یک الگو و قله مد نظر قرار دهند.

واعظی در ادامه با تأکید بر حضور و مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح، گفت: مختصات و ویژگی‌های لازم را باید به درستی تبیین کنیم. محور و راهبرد همه برنامه‌ها بر شعار جهاد تبیین قرار گرفته و اساتید دانشگاه در این برهه حساس با ورود به عرصه‌های مختلف جلوی تمامی شبهات، القائات و تحریفات دشمن را بگیرند و به آنها پاسخ بدهند. در نقشه راه نظام اسلامی برای ظهور، باید در دولت اسلامی روش‌ها و الگو‌های صحیح و اسلامی و بروزی از حکمرانی کارآمد عرضه شود.

در پایان، بر حضور جامعه دانشگاهی همچون دیگر آحاد ملت در انتخابات هشتم تیرماه، برای تعیین سرنوشت مبارک برای کشور، تأکید شد و تعدادی از اساتید نمونه دانشگاه‌های استان، در عرصه‌های پژوهش و فناوری تجلیل شدند.  استان خراسان شمالی ۳۱هزار نفر، جامعه دانشگاهی دارد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید