تجاوز صهیونیست‌ها علیه لبنان بهترین فرصت برای ورود زمینی مقاومت به سرزمین‌های اشغالی است

سردار جمیری


سردار «فتح‌الله جمیری» فرمانده سپاه حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با بیان اینکه جبهه مقاومت شکست‌ناپذیر است، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با وجود حمایت قدرت‌های غربی و برخورداری از مؤلفه‌های قدرت خود، توان غلبه بر جبهه مقاومت را ندارد. 

سردار جمیری سپس به مقایسه روحیه رزمی نیرو‌های حماس و نظامیان رژیم جنایتکار صهیونیستی پرداخت و گفت: رژیم صهیونیستی با چند موشک حزب‌الله لبنان مدت‌هاست که مناطق شمالی را تخلیه کرده است؛ اما مردم غزه با وجود اینکه هزاران تن بمب از سوی رژیم جنایتکار صهیونیستی روی سر آن‌ها ریخته شده است، با شهامت می‌گویند که «من می‌میرم، ولی سرزمین خودم را ترک نمی‌کنم»؛ این یک مؤلفه قدرت به نام جمعیت و نیروی انسانی است.

فرمانده سپاه حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بخش‌های شمال، شرق و جنوب سرزمین‌های اشغالی در محاصره جبهه مقاومت است، افزود: این مناطق از فاصله بسیار نزدیک که غزه یا لبنان باشد تا عمق حدود ۲ هزار کیلومتری یعنی ایران در برد سلاح‌های جبهه مقاومت قرار دارد.

وی اضافه کرد: اینکه جبهه مقاومت می‌تواند در چنین گستره‌ی عظیمی علیه جغرافیای کوچکِ سرزمین‌های اشغالی عملیات تهاجمی انجام دهد، نشان‌دهنده این است که رژیم صهیونیستی از نظر عمق سرزمینی بی‌نهایت ضعیف و ناچیز است و صهیونیست‌ها هیچ و پوچ هستند.

سردار جمیری در ادامه با اشاره به توان نظامی رژیم صهیونیستی عنوان کرد: ارتش صهیونیستی با وجود برخورداری از فناوری‌های پیشرفته و تجهیزات مختلفی که در اختیار دارد، آیا توانسته باریکه غزه با عمق هشت تا ۱۰ کیلومتری را تصرف کند؟ این نشان می‌دهد که تسلیحات مدرن هم کارایی لازم را برای پیروزی رژیم صهیونیستی را ندارد.

وی افزود: در سمت دیگر، جبهه مقاومت کاملاً مجهز است و مهم‌ترین تجهیزات و تکنولوژی‌های مقاومت، موشک‌ها و پهپاد‌هایی است که از اعماق، جهات و جبهه‌های مختلف قابلیت شلیک به سرزمین‌های اشغالی را دارند. با نگاه به این موازنه تسلیحاتی، صهیونیست‌ها با اینکه بمب هسته‌ای در اختیار دارند، اما در یک نگاه عمیق‌تر، همین بمب بلای جان خود آن‌هاست؛ زیرا اگر روزی در نیروگاه هسته‌ای صهیونیست‌ها اتفاقی بیفتد، خود این اتفاق، رژیم صهیونیستی را نابود می‌کند.

فرمانده سپاه حفاظت تصریح کرد: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد علیه لبنان از بمب هسته‌ای استفاده کند، خودش قبل از هر چیزی آسیب جدی می‌بیند. صهیونیست‌ها تسلیحاتی دارند که نمی‌توانند از آن استفاده کنند و این تسلیحات بلای جان خود آن‌ها شده است.

سردار جمیری گفت: اگر روزی صهیونیست‌ها بخواهند تجاوزی علیه لبنان انجام دهند در این‌صورت بهترین فرصت برای ورود جدی جبهه مقاومت در عرصه زمینی به سرزمین‌های اشغالی است. از یمن، عراق، افغانستان، پاکستان، ایران، سوریه و حتی از اردن ما این امکان را داریم که به صورت زمینی وارد معرکه شویم.

وی ادامه داد: ورود زمینی از سمت غزه برای ما مشکل بود، ولی در صورت وقوع جنگ و تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان، با نیروی پیاده و بر روی زمین می‌توانیم نبرد با رژیم صهیونیستی را شروع کنیم. ما از مرز سوریه و لبنان از طریق زمین می‌توانیم انبوهی از نیرو‌های رزمنده شهادت‌طلب را به سمت سرزمین‌های اشغالی گسیل کنیم.

فرمانده سپاه حفاظت عنوان کرد: وقتی ما وارد سرزمین‌های اشغالی شویم، صهیونیست‌ها در آنجا چه دفاعی می‌توانند انجام دهند؟ همان‌طور که در طوفان‌الاقصی با اولین هجوم، همه فرار کردند و نیروهای حماس، فرمانده آن‌ها را با لباس زیر در رختخواب اسیر کردند، آن زمانی که نیرو‌های شجاع یمن، حزب‌الله لبنان و فاطمیون بخواهند حمله کنند، صهیونیست‌ها نمی‌توانند با آن‌ها مقابله کنند.

سردار جمیری تاکید کرد: صهیونیست‌ها اگر عاقل باشند، هرگز جنگ گسترده‌ای را علیه حزب‌الله شروع نمی‌کنند و این از نگاه‌های کلان و راهبردی به مسئله است؛ اما ممکن است که نتانیاهو به دلیل ناکامی کابینه‌اش و برای نجات خود از وضعیتی که در آن گرفتار شده است، دست به دیوانگی‌هایی بزند و پای آمریکا و قدرت‌های دیگر را به میدان بکشد که در اینصورت نمی‌توانیم احتمال وقوع جنگ را نادیده بگیریم.

وی تأکید کرد: ما باید بدترین احتمال را در نظر داشته باشیم و برای آن خودمان را آماده کنیم. اما اگر هماوردی و نبرد زمینی شکل بگیرد، قطعاً رژیم صهیونیستی به هزاران بار بیشتر از وضعیتی کنونی خود، گرفتار می‌شود.

سردار جمیری خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها الان با یک جمعیت دست‌بسته‌ی محاصره‌شده در غزه طرف هستند، اما جنگ‌افروزی آن‌ها علیه لبنان، مرز زمینی را برای ما باز می‌کند و دست ما برای اقدام علیه اشغالگران باز می‌شود.

انتهای پیام/ 271

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید