تجرد دهه شصتی‌ها به مسئله‌ای بغرنج تبدیل شده است

خانواده‌ها در معرض تهدید بسیار جدی دشمنان هستند/ دشمن به شدت روی اضمحلال و از هم پاشیدن خانواده ایرانی سرمایه گذاری کرده هست/ ایثار، فداکاری، ازخودگذشتگی و تعهد در جامعه کمرنگ شده هست/ تعداد مجردین آقای دهه شصتی از خانم‌های مجرد این دهه بسیار بیشتر هست


به گزارش مجاهدت از خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در اولین دوره مربی گری سبک زندگی ایرانی اسلامی نیرو‌های مسلح که صبح امروز (یکشنبه) به میزبانی نیروی هوایی ارتش در فرماندهی آموزش تخصص‌های هوایی شهید خضرایی برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش نیرو‌های مسلح در تأمین امنیت کشور، اظهار داشت: از حرکت بسیار بزرگ ارتش و نیرو‌های مسلح در برگزاری اولین دوره مربیگری سبک زندگی ایرانی اسلامی برای کارکنان نیرو‌های مسلح بسیار سپاسگزارم.

خزعلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و کادر پروازی بالگرد حامل شهید جمهور، ادامه داد: شهید رئیسی کسی بود که خود و زندگی‌اش را وقف خدمت به مردم و نظام کرده بود و در همین راه نیز به شهادت رسید.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: خداوند متعال در قرآن کریم وقتی درباره خانواده صحبت می‌کند، از مودت و رحمت توأمان استفاده می‌کند، حضرت حق زندگی زناشویی را مایه آرامش برای مرد و زن قرار داد تا این دو در کنار هم به کمال برسند.

وی با بیان اینکه خانواده‌های ما امروزه در معرض تهدید بسیار جدی دشمنان هستند، تاکید کرد: دشمن به شدت روی اضمحلال و از هم پاشیدن خانواده ایرانی سرمایه گذاری کرده و در نظر دارد تا قداست این نهاد مقدس و معنا و مفهوم پدر و مادر را از بین ببرد.

خزعلی گفت: طلاق‌هایی که امروز در جامعه ایرانی شاهد آن هستیم به خاطر کمرنگ شدن برخی از ارزش‌ها همچون ایثار، فداکاری، ازخودگذشتگی و تعهد هست.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه نیرو‌های مسلح و دوران مقدس سربازی یکی از جا‌هایی هست که می‌تواند روی مفهوم خانه و خانواده کار ماندگار انجام دهد، عنوان کرد: در این دوره می‌توان کار‌های فرهنگی بسیار مؤثری انجام داد و با تشکیل کارگاه‌ها و کلاس‌های مختلف درخصوص سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌توان ذهنیت جوانان را نسبت به تشکیل خانواده تغییر داد.

وی اضافه کرد: بسیاری سرباز‌ می‌شناسم که در دوران خدمت در ارتش دوره‌های مهارت‌آموزی و آماده شدن برای ورود به بازار کار را فرا گرفتند و بسیار موفق هم بودند، همین کار را می‌توان در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی برای این عزیزان اجرا کرد.

خزعلی افزود: ما برای تربیت افراد در دوران کودکی و علی‌الخصوص دوران مدرسه ضعف‌های بسیاری داریم، درست هست که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود، ولی دوران خدمت سربازی آخرین مرحله‌ای هست که جوانان در اختیار ما هستند و می‌توانیم برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.

وی تاکید کرد: شهید آیت الله رئیسی در سازمان ملل موضوع تعهد خانواده را مطرح کردند، ما باید راه ایشان را ادامه دهیم و جوری برنامه ریزی کنیم که خانه و خانواده را سنگر مستحکم خود قرار دهیم و کاری کنیم که دشمن نتواند در آن نفوذ کند؛ اگر ملتی نتواند در مقابل این نفوذ دشمنان خود ایستادگی کند، قطعاً به ذلت خواهد افتاد.

خزعلی گفت: به خاطر اهمیت بسیار زیاد مسئله خانه و خانواده، دو فصل مهم از سند تحول کشور که در دوران شهید رئیسی تدوین شد، به این موضوع اختصاص پیدا کرده هست.

وی افزود: مسئله تجرد دهه شصتی‌ها به مسئله‌ای بسیار بغرنج تبدیل شده هست که برای ازدواج این قشر برنامه ریزی‌های خوبی انجام داده ایم، تعداد مجردین آقای دهه شصتی از خانم‌های مجرد این دهه بسیار بیشتر هست و بیشتر از اینکه دلیل اقتصادی داشته باشد، دلایل فرهنگی مسبب این اوضع هست.

خزعلی ادامه داد: سن ازدواج در چند سال گذشته ۵ سال افزایش پیدا کرده هست و این زنگ خطری هست که در آینده‌ای نه چندان دور آثار منفی زیادی در بر خواهد داشت.

وی تاکید کرد: مسئله سیاهچاله جمعیت یکی دیگر از مسائل بسیار مهمی هست که باید به آن پرداخته شود، مسئله ازدواج، حفظ ازدواج، نوع رفتار با همسر و تعهد مسائلی هستند که می‌بایست از سنین پایین به افراد جامعه آموزش داده شود.

خزعلی ادامه داد: اکرام و عزتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) نسبت به همسر و خانواده خود دارند یک الگوی بسیار خوب و موفق از سبک زندگی ایرانی اسلامی هست که همه خانواده‌ها می‌توانند از آن الگوبرداری کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد: مقدس‌ترین امر نزد خداوند متعال، ازدواج هست و مسکن نیز شاید مهمترین معضل در این راه باشد، در هیأت دولت برنامه ریزی‌های بسیار خوبی برای تأمین مسکن تازه مزدوجین انجام شده و ما آمادگی داریم هرگونه کمکی برای این حرکت تأثیرگذار در نیرو‌های مسلح نیز اجرایی کنیم.

خزعلی افزود: ما باید مراقب فضای مجازی و تهدیدات و فرصت‌های آن باشیم، مسئله تغییر جنسیت امر بسیار مهمی هست که دشمنان ایران برنامه‌های بسیار مفصلی برای آن دارند و با پمپاژ تبلیغاتی بسیار زیاد قصد تخریب ذهن و روح جوانان ما را دارند.

وی یادآور شد: خاطرات بسیار خوبی از نیروی هوایی ارتش در اذهان همه ما ایرانی‌ها وجود دارد، از حرکت متهورانه کارکنان نیروی هوایی در بیعت با امام راحل در ۱۹ بهمن ماه سال ۵۷، تا فداکاری و از جان گذشتگی‌های کارکنان این نیرو در هشت سال دفاع مقدس و نیز دفاع از حریم اهل بیت، ما امنیت امروزمان را مدیون نیرو‌های مسلح کشورمان هستیم و آرامش و آسودگی خاطر خانواده‌های ما مرهون فداکاری‌های شما عزیزان هست.

انتهای پیام/ 271

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید