تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس به فرهنگی جامع تبدیل شود

تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس به فرهنگی جامع تبدیل شود


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «عباس کاظمی» معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در دومین جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان که ظهر امروز (دوشنبه) با حضور سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان و دیگر مسئولان استان در سالن جلسات استانداری قزوین، برگزار شد اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی استان در بازدید و تجلیل از خانواده شهدا و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس کوتاهی نکنند و این فریضه معنوی مهم را به عنوان سرلوحه کارهای خود بدانند و به فرهنگی جامع تبدیل کنند.

وی افزود: هر چه امروز داریم از خون شهدا و رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس است و نباید در مکتبی که رزمندگان و پیشکسوتان با نام امام حسین (ع) در مقابل استکبار جهانی ایستادند هیچگونه کوتاهی داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: ریشه بسیاری از معضلات و مشکلات امروز جامعه عدم حفظ کرامات و دوری از فرهنگ دفاع مقدس است پرا که تجربیات رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی سرشار از ایستادگی، استقامت و مدیریت است که توانسته اند در برابر دشمن تا دندان مسلح تا پای جان از خود رشادت نشان دهند.

این مسئول افزود: تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس امسال بایستی باشکوه تر از سالهای گذشته و در فضایی بزرگتر برگزار شود و لازمه این کار حضور همه دستگاه های اجرایی استان بدون هیچ گونه عذری در این همایش است.

کاظمی با اشاره به مدیرانی که به فرهنگ دفاع مقدس پایبند نیستند، گفت: هر مسئولی در استان که در حال و هوای فرهنگ ایثار، شهادت و فرهنگ دفاع مقدس نیست، یا خود را تغییر دهد یا جابجا شود چرا که هر چه داریم از همین رزمندگان و تاریخ دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: هم اکنون کشورهای لائیک و کمونیست برای کهنه سربازان خود آنقدر احترام و شان و احترامی قائل هستند که بسیاری از خدمات و امکانات با افتخار در اخیترا آنان قرار می گیرد در حالیکه در دین، مذهب و مکتب حسینی ما خانواده های شهدا و پیشکسوتان از جایگاه رفیع برخوردارند پس نباید در این خصوص هیچ کوتاهی کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در ادامه با تاکید بر روند ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین گفت: برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین بایستی همه دستگاه های اجرایی استان پای کار باشند چرا که موزه دفاع مقدس متعلق به دستگاه یا اداره خاصی نیسیت بلکه متعلق به همه مردم استان است بنابریان بایستی برنامه ریزی ویژه ای در جهت تکمیل این پروژه مهم و بزرگ فرهنگی استان صورت گیرد.

وی ابراز کرد: قزوین با بیش از سه هزار شهید و حضور ده هزار رزمنده، جانباز و ایثارگر در جبهه ای حق علیه باطل نقش پررنگی در دفاع از کیان، ارزشها و آرمان های انقلاب ایفا کرده است.

کاظمی در پایان با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران در جلسات شورای دفاع مقدس استان خاطر نشان کرد: از این پس هیچ مدیری حق ندارد در جلسه مهم شورای هماهنگی دفاع مقدس غایب باشد چرا که مدیری که به فرهنگ دفاع مقدس اهمیت نمی دهد در دولت انقلابی جا نخواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید