تجلیل از ۴ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد

تجلیل از ۴ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، نشست شورای پیشکسوتان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با فرماندهان ارشد نظامی استان، امروز (دوشنبه) در سالن جلسات سپاه فتح برگزار شد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: هر ساله همایش نکوداشت پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت بر اساس دستورالعمل ستاد کل نیرو‌های مسلح باید در ۳۱ شهریور یا هفتم مهر در همه استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار شود که معمولاً این مراسم به صورت ارتباط تصویری مراکز استان‌ها با مرکز کشور و با حضور یکی از روسای قوا یا رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد افزود: طبق برنامه‌ریزی، امسال در قالب همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت، از چهار هزار رزمنده دوران دفاع مقدس استان و ۲ هزار نفر از زنان استان شامل مادران، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان ۲۵ درصد به بالا، تجلیل خواهد شد.

آسمند گفت: از حدود یک ماه پیش، رایزنی‌هایی صورت گرفته و زمینه‌هایی برای برگزاری این همایش فراهم شده است که از آن جمله می‌توان به نشست هم‌اندیشی شورای پیشکسوتان دفاع مقدس با رئیس و معاونین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اشاره کرد.

وی همچنین دانشنامه استانی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد را از مهم‌ترین پروژه‌های حوزه دفاع مقدس استان عنوان کرد و بیان داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در ۲۸ عملیات بزرگ نقش مهمی ایفا کرد و رزمندگان این استان در ۱۶۱ عملیات کوچک و بزرگ حضور داشتند؛ با وجود این، در کتب ملی حتی یک سطر یا پاراگراف از نقش این استان در دوران دفاع مقدس نگارش نشده است؛ لذا تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس می‌تواند تا حدودی این خلأ را پر کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس به تبع دایره‌المعارف کشوری در دستور کار استان‌ها قرار گرفته است و در این راستا کار تدوین دانشنامه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۷ تاکنون به دانشگاه یاسوج واگذار شده است و یک تیم تخصصی متشکل از اعضای هیئت علمی این دانشگاه در حال تدوین این دانشنامه هستند.

آسمند با بیان اینکه دانشنامه استانی دفاع مقدس در سه حوزه شهدا و اشخاص، نظامی و جغرافیا و فرهنگی و اجتماعی تدوین می‌شود، خاطرنشان کرد: بخشی از گروه فرهنگی و اجتماعی مربوط به نقش سازمان‌ها و ادارات است که از بین ۵۳ اداره بیش از هشت اداره از جمله جهاد سازندگی و آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی در جنگ نقش مستقیم داشتند و از این ۵۳ اداره کهگیلویه و بویراحمد، تاکنون فقط ۱۸ اداره برای تدوین دانشنامه همکاری کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید