تجلی تکریم غدیر، انتخاب اصلح است

تجلی تکریم غدیر، انتخاب اصلح هست


به گزارش مجاهدت از خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید جواد هاشمی فشارکی» عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شریف‌آباد، با اشاره به چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: برترین و بی‌نظیرترین و کامل‌ترین انتخاب، انتخاب الهی هست، که براساس علم واسعه و حکمت خداوند صورت می‌گیرد و برای انسان‌ها حجت هست. 

هاشمی فشارکی ادامه داد: انتخاب انسان‌ها به سه صورت هست؛ انتخابی که براساس عقل معاش و تمایل به امور دنیوی، منفعت‌محور و عمدتا مادی هست. انتخابی که صرفاً بر اساس هوای نفس، تحت تأثیر امیال نفسانی و عمدتا لذّت‌های شهواتی و مقام صورت می‌گیرد و انتخابی که براساس عقل معاد بوده و تابع اوامر و احکام الهی هست؛ در این نوع انتخاب، آخرت جاودان ملاک عمل قرار می‌گیرد و می‌توان گفت که انتخابِ عاقبت‌اندیش بوده و برترین انتخاب انسان هست.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با بیان این‌که اختلاف انتخاب انسان‌ها، ریشه در نوع اندیشه انسان دارد که شخصیت و رفتار او را می‌سازد و مبین ارزش وجودی انسان هست، تصریح کرد: انتخاب‌های مهم انسان در طول زندگی، شامل انتخاب دین، مرجع تقلید، همسر، دوست، شغل و سبک زندگی هست که شخصیت انسان را می‌سازد و سرنوشت او را تعیین می‌کند.

هاشمی فشارکی گفت: خداوند برای خوشبختی بشر، پیامبران را برگزیده که آخرین آن‌ها حضرت محمد (ص) بوده و کامل دین را به ارمغان آورده هست. خداوند همچنین جانشینان پیامبر (ص) را در غدیر تعیین کرده و امر به اطاعت از ائمه معصومین (ع) و نیز اطاعت از نایب امام زمان (عج) در دوران غیبت کرده هست.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که در سقیفه، خواص به دین الهی و مردم خیانت کردند و انتخاب الهی در جانشینی رسول خدا را به کنار گذاشتند، اظهار داشت: مسلمانان صدر اسلام، در انتخاب‌های مهمی قرار گرفتند؛ در جنگ جمل با ناکثین، در جنگ صفین با قاسطین، در جنگ نهروان با مارقین، در یاری امام حسن (ع) در جنگ با معاویه که به صلح مصلحتی امام منجر شد و نیز در انتخاب صحنه کربلا در همراهی با قیام امام حسین (ع)، بسیاری مردود شدند.

وی، انتخاب امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به‌عنوان نایب امام زمان، انتخاب حضور در دفاع مقدس به‌عنوان واجب کفایی، انتخاب عمل به جهاد تبیین به‌عنوان واجب عینی و… را از انتخاب‌های عصر حاضر دانست و بیان داشت: انتخابات از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی هست که پیش از آن نبوده هست؛ اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این فرصت پیش آمده که مردم ایران می‌توانند به‌صورت آزادانه در تعیین سرنوشت کشور خود نقش ایفا کنند؛ لذا بایستی در انتخابات مشارکت داشته و از میان گزینه‌های موجود، براساس توصیه خداوند که فرموده‌اند: «الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» انتخاب اصلح داشته باشیم.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در خصوص وظیفه اجتماعی مردم در انتخابات، گفت: علاوه بر وظیفه فردی شرکت در انتخابات، تکلیف ما براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، «تَوَاصَوْا بِالْحَقِّ» یعنی توصیه دیگران به شرکت در انتخابات هست و ارجح، کمک به دیگران برای انتخاب أحسن هست.

هاشمی فشارکی با تأکید بر این‌که انتخابات نقش مهمی در تعیین سرنوشت آینده کشور داشته و رأی ما مسئولیت‌آور و بر جامعه مؤثر هست، گفت: تجلی امتداد غدیر در ولایت فقیه و تجلی تکریم غدیر در انتخاب اصلح هست. شیرینی انتخابات، مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، بدون حاشیه‌سازی بوده و بایستی تلاش کنیم تا ان‌شاءلله فردی شایسته در تراز گام دوم انقلاب اسلامی را انتخاب کنیم.

انتهای پیام/ 113

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید