ترس صهیونیست‌ها از مجهز شدن ایران به یک سلاح خاص

ترس صهیونیست‌ها از مجهز شدن ایران به یک سلاح خاص



در بهبوهه افزایش تنش‌ها در منطقه، کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست به ارزیابی و بررسی قدرت نظامی و تسلیحات مورد استفاده توسط نیروهای مسلح ایران میپردازند.

سریس جهان مشرق – وب سایت عبری زبان گالوبس، در گزارشی به موضوع تسلیح ایران به بمب های الکترو مغناطیسی پرداخت و مدعی شد که ایران به دنبال دستیابی به تکنولوژی ساخت و استفاده از این بمب است. این وب سایت صهیونیستی نوشت:

«وقتی به سلاح‌هایی برای جنگ فکر می‌کنید، معمولاً با تسلیحات بر اساس وزن مواد منفجره موجود در آن‌ها یا در موارد خاص حتی سلاح‌های هسته‌ای سروکار دارید. با این حال، بمب الکترومغناطیسی نیز وجود دارد – که اگرچه هرگز از آن استفاده نشده است، اما عواقب آن مشخص است: خاموش شدن گسترده سیستم های الکتریکی و الکترونیکی در محدوده انفجار.»

«طبق گفته نشریات خارجی دولت‌های مختلف از جمله اسرائیل این بمب را در اختیار دارند، اما جوزف ووتل، محقق آمریکائی و فرمانده سابق سازمان سنتکام گفت که برآورد می‌کند که ایران نیز علاقمند به داشتن بمب الکترومغناطیسی است. او در این رابطه گفت: من فکر می کنم منطقی است که ایران این نوع تسلیحات را یا از طریق توسعه تسلیحات خود یا از طریق ارتباطات و روابط رو به رشد خود با روسیه، چین و کره شمالی مورد بررسی و آزمایش قرار داده باشد.»

ترس صهیونیست‌ها از مجهز شدن ایران به یک سلاح خاص
بمب الکترومغناطیسی: سلاح جدیدی که ایران به آن چشم دوخته است

«بمب الکترومغناطیسی برای انسان کشنده نیست، اما یک پالس الکترومغناطیسی (EMP) ایجاد می کند. چنین پالسی می تواند ناشی از پدیده های طبیعی ناشی از خورشید یا اعمال انسانی باشد. یک EMP ممکن است سیستم های الکتریکی و الکترونیکی را در محدوده ضربه کاملاً غیرفعال کند. اگر یک پالس الکترومغناطیسی با یک حمله موشکی یا هواپیمای معمولی ترکیب شود، غیرفعال کردن ارتباطات ممکن است مانع از کمک نیروها شود.»

«جوئل ووتل در این رابطه میگوید: من معتقدم که ایرانیان ممکن است به EMP به عنوان سلاحی نگاه کنند که می تواند در عملیات‌های زیر سطح درگیری آشکار استفاده شود، به ویژه اگر بتوان از آنها برای اهداف هدفمندتر مانند غیرفعال کردن سیستم های الکترونیکی در یک منطقه جغرافیایی خاص استفاده کرد.»

«فرمانده سنتکام توضیح داد که از بین تمامی سازمان‌های محور مقاومت تحت رهبری ایران، حزب‌الله ممکن است کاندیدای پیشرو برای دریافت این نوع تسلیحات از سوی جمهوری اسلامی ایران باشد.»

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید