ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ گامی برای مقابله با بحران هویت

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ گامی در راستای مقابله با بحران هویت


گروه استان‌های دفاع‌پرس «عصمت دهقانی»؛ شهدا مسیر پروازشان را آگاهانه انتخاب می‌کنند و به سمت مقصد حرکت می کنند و گاه پرواز که فرا می‌رسد، عاشقانه پرواز می‌کنند. شهدا با رهایی از خود عظمت اسلام را یادآوری کردند و نشان دادند جز با خدا معامله نمی‌کنند.

هر روز از گوشه و کنار خاک میهن‌مان و گاهی در کوچه پس کوچه‌های شهری کوچک، پروازی رخ می‌دهد به عظمت  جاودانه شدن و رویشی دوباره و جملۀ «درِ باغ شهادت را نبستند» در ذهنمان تداعی می‌شود.

شهدا در زمین عشق خدا روئیده شده اند و در سایه آسمان مهرش رشد یافته اند و در راه  وصال او آرام و قرار از کف داده وبیم جهنم و امید بهشت، انگیزه کارشان نبوده بلکه آرزوی دیدار معبود و کسب رضایت حضرت دوست بالاترین آرمان‌شان بود،  عاشقانی که جانشان یکپارچه در عشق حسین(ع) ذوب شده و همواره هر صبح و شام و هرگاه فرصتی می‌یافتند از ورای خاکریزها نفسانی، با چشمانی اشکبار  شهادت را از معبود خویش تمنا می‌کردند.

در وصف شهید  و شهادت همین بس که معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) فرمودند: «مسلماً خداوند خون شهیدان انقلاب و اسلام را بیمه کرده است. خون شهیدان برای ابد درس مقاومت به جهانیان داده و خدا می داند راه و رسم شهادت کور شدنی نیست و این ملت‌ها و آیندگان هستند که به راه شهیدان اقتدا خواهند نمود و همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دل سوختگان و دارلشفای آزادگان خواهد بود.»

این روزها  فراوانند داغ‏‌های کمرشکن و زخم‏‌هایی که  اگر یاد مجاهدت، مقاومت و از خودگذشتگی شهدا، از صدر اسلام تاکنون، نبود؛ تحمل‌شان به مراتب برای‌ ما سخت‌تر می‌شد. فرهنگ  ایثار و شهادت که در پرتو  دوران طلایی دفاع مقدس، در گوشه گوشه‌ی‌ این سرزمین و جان‌های مردمانش ریشه دواند، چنان تأثیر شگرفی در تمامی ابعاد از خود برجای گذاشته است که تاریخ تا قرن‌ها، شاهد جلوه‌های آن خواهد بود.

شهید جبهه مقاومت، «حاج قاسم سلیمانی» چه تعبیر زیبایی از ایران دارد: «امروز قرار گاه حسین بن علی(ع) ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن این حرم را از بین برد حرمی باقی نمی‌ماند نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی(ص).» در این جملات، سردار دلها به وضوح تکلیف را بر همگان روشن کرده است. از طرفی دشمنان ددمنش نیز معنای این جمله را خوب فهمیده اند که هر روز با  ترفندی جدید، در آتش فتنه ای  که خود باعث و بانی آن هستندمی دمند.

در نحوه شهادت مظلومانه شهدای امنیت مانند «روح الله عجمیان»، آ«رمان علی وردی»، «فرید کرم پور حسنوند»، «محمد قنبری» و… نکاتی نهفته است که بررسی آنها نحوه اثر گذاری تبلیغات مسموم دشمنان خارجی و مزدوران داخلی را بر روح و روان جوانان فریب خورده نشان می دهد. تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر جهاد تبیین، بایستی مد نظر همه اهالی قلم، اصحاب رسانه و مسئولین فرهنگی باشد.

جوانان و نوجوانان دچار نوعی بحران هویت شده اند، که برای هویت سازی براساس معیارهای اصیل ایرانی و اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سبک زندگی شهدا به افراد جامعه به‌ویژه دانش آموزان و دانشجویان، مثمر ثمر است و آنان را در برابر تبلیغات مسموم دشمنان واکسینه می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید