مجاهدت

تشکل های ایثارگری محور توسعه خدمت رسانی به خانواده شهدا


تشکل ها محور توسعه خدمت رسانی به خانواده و بستگان شهدا

به گزارش خبرنگار نوید شاهد، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست هم اندیشی دبیران و روسای کارگروه های تخصصی تشکل های شاهد و ایثارگر که صبح امروز سه شنبه 17 مهر در ساختمان مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، گفت: شهدا مایه افتخار، عزت، شرف و پایبند به نظام جمهوری ایران بودند و توانستند مقابل رژیم صهیونیستی که در اوج بزرگی از تبلیغات نفوذ ناپذیرش در دنیا، ایستادگی کنند. دفاع مقدس ما معتبر ترین قطعه تاریخ، درخشان، نورانی و حیات ملی ما است.

وی افزود: امام خمینی(ره) فرموند که بنیاد شهید رسالت ترویج فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت را به عهده دارد، اگر بناست که این امر تحقق یابد، تشکل ها بهترین راه انتقال آن به مردم هستند. ما باید هماهنگی و هم افزایی این ظرفیت را در کنار ظرفیت های دیگر جهت تفکری که مبتنی بر وظایف و دستورالعمل هایی است که نهفته، ایجاد کنیم.

سردار سلیمانی ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل این طوفان ها، نابرابری ها و نقض کنوانسیون ها قدرت و اقتدار نداشته باشد، معلوم نیست چه اتفاقی خواهد افتاد. سناریوی  دشمن تدریجی نیست و قصد ایجاد هراس دارد. اگر امروزه ما عزت و افتخار داریم به واسطه همین حماسه ها و ارزش ها و ترویج در بستر ایثار و مقاومت است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران به محوریت فعالیت تشکل های اشاره کرد و گفت: از همه می خواهم به بخش ها و عرصه ها نگاه عمیقی داشته باشند. تشکل های ما محور توسعه خدمت رسانی هستند و باید در کسب رضایت خانواده شهدا و بستگان شهدا کوشش کنند چرا که وظیفه اصلی تشکل‌های شاهد و ایثارگر دیده‌بانی، رصد فعالیت‌ها و ارزیابی وضعیت خانواده های شهدا است و باید توزیع عدالت در این تشکل ها صورت بگیرد. همانطور که حضرت آقا فرمودند: «خدمت به خانواده شهدا کمتر از شهادت نیست.» ما باید به دنبال تداوم، تحقق و تفکر شهید باشیم.

وی از اختصاص سهمیه های گوناگون برای افراد نظامی در اروپا و آمریکا خبرداد و افزود: در کشورهای دیگر به افراد نظامی که در جنگ ها شرکت می کنند و مجروح می شوند با افتخار و عزت سهمیه می دهند. ما هم باید به جای منزوی بودن، با اقتدار و درایت در این موضوع نقش آفرینی داشته باشیم و عمیق و مضاعف به این موضوع نگاه کنیم. در وصیت نامه بیش از 90 درصد شهدا به وحدت، همدلی و برادری سفارش شده است و ماهم باید دنباله وصیت آنان را ادامه دهیم.

سردار سلیمانی استفاده از جوانان و ظرفیت نخبگانی کشور را حلال مشکلات عنوان کرد و ادامه داد: ما هر آنچه که داریم باید در حوزه فرهنگ متمرکز کنیم. تشکل های شاهد و این نوع مراسمات باید برنامه محور باشد و ان شاءالله بر یک سری قواعد مبتنی بر دستورالعمل ها، فرایندها و راهبردها ما حداکثر توانمان را پای کار بگذاریم و از ظریفت بنیاد و هم از ظرفیت های بیرونی حمایت کنیم.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: دشمن با تمام توان و ظرفیت خود در حال طرح ریزی استراتژیک جدید است لذا ماهم باید نگاهمان به روز باشد و همانطور که حضرت آقا به استفاده از نیروی جوان اشاره دارند؛ ماهم از جوانان با استعداد حمایت کنیم.

این نشست با حضور مهندس اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، رحیم نریمانی مدیرکل تشکل های ایثارگری، دکتر شکرانی دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، دکتر ولیئی معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور، همسر شهید سردار حسن طهرانی مقدم، همسر شهید مسعود علی محمدی و جمعی از اعضای تشکل ها برگزار شد.

انتهای پیام/



منبع خبر
خروج از نسخه موبایل