تصویب قطعنامه تعیین سرنوشت «ملت فلسطین»؛ شکست تاریخی تل‌آویو

تصویب قطعنامه تعیین سرنوشت «ملت فلسطین»؛ شکست تاریخی تل‌آویو


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: امروز جمعه ۲۵ آذرماه مجمع عمومی سازمان ملل در «نیویورک» شاهد رای‌گیری بی‌سابقه‌ای درمورد آینده «فلسطین» بود که در آن ۱۶۸ کشور با رای مثبت خود قطعنامه حق «ملت فلسطین» در تعیین سرنوشت خود را تصویب کردند. این رای‌گیری بود که نه تنها سران و مقامات «تل‌آویو» که مقامات «کاخ سفید» هم در برابر آن غافلگیر شده و به هیچ عنوان تصویب آن را پیش‌بینی نمی‌کردند.

هنوز به نیمه روز جمعه نرسیده بودیم که «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه‌ای با خبرنگاران مستقر در سازمان ملل متحد در «نیویورک» اعلام کرد که ساعتی پیش قطعنامه‌ای در سازمان ملل پیرامون تعیین سرنوشت ملت فلسطین با رای قاطعانه و حمایت بی‌نظیر ۱۶۸ کشور تصویب شد. خبری که خیلی سریع توسط خبرنگاران بین‌المللی در تمامی رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای منتشر شد.

اما چه چیزی تصویب این قطعنامه را تا این اندازه بااهمیت کرده است؟ پاسخ این سوال بسیار روشن صریح است. زمانی که به تعداد و اسامی کشور‌های موافق و مخالف تصویب این قطعنامه نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که این قطعنامه با رای مثبت قاطع ۱۶۸ کشور جهان به تصویب رسیده است که این موضوع نشان از حمایت و پشتیبانی افکار عمومی کشور‌های جهان از مردم و ملت فلسطین در برابر اشغالگری بیش از ۶۰ ساله سرزمین‌های مادری آن‌ها توسط نظامیان اشغالگر صهیونیست است.

البته اگر بیاییم و از زاویه‌ای دیگر به تصویب این قطعنامه نگاه کنیم پی به اهمیت بیش از حد و فوق‌العاده آن خواهیم برد. این زاویه مربوط به کشور‌هایی می‌شود که به رای‌گیری قطعنامه تعیین سرنوشت ملت فلسطین رای منفی داده و از رژیم صهیونیستی حمایت و پشتیبانی کردند. در واقع با نگاه کردن به اسامی شش کشور «چاد»، «جزایر مارشال»، «مکرونیزیا»، «ناورو»، «آمریکا» و «رژیم صهیونیستی» به خوبی متوجه می‌شویم که این قطعنامه با حمایت قاطع و معنادار کشور‌های جهان در برابر تجاوزگری و توسعه‌طلبی این رژیم اشغالگر و نژادپرست تصویب شده است.

حال موضوع مهم که باید مورد بحث و بررسی قرار بگیرد علت تعداد بالای کشور‌هایی است که به قطعنامه تعیین سرنوشت ملت فلسطین رای مثبت داده و از تصویب آن حمایت و پشتیبانی کردند. البته پر بی‌راه نیست که امروز شاهد بودیم کشور‌های فراوانی که عدد آن‌ها در جلسه امروز سازمان ملل به ۱۶۸ کشور رسیده است. زیرا این کشور‌ها در طول سال‌های اخیر همواره شاهد ظلم و ستم و کشتار ملت فلسطین توسط ماشین جنگی رژیم نامشروع صهیونیستی بودند و این رای آن‌ها را می‌توان واکنش طبیعی آن‌ها دانست.

اما تصویب قطعنامه تعیین سرنوشت ملت فلسطین می‌تواند در ابعاد بین‌المللی می‌تواند پیام‌های بسیار بزرگ‌تر و عظیم‌تری هم در بطن خود داشته باشد و آن مقابله علنی و بسیار جدی کشور‌های جهان با اقدامات و برنامه‌های سران و مقامات تل‌آویو با هدف نابودی حق و حقوق مردم و ملت فلسطین است. زیرا کشور‌ها اکنون دریافته‌اند که رژیم صهیونیستی به چیزی کمتر از نابودی ملت فلسطین و اشغال کامل و همیشگی سرزمین‌های فلسطینی راضی نخواهد شد و از این روی آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که باید در برابر این ماشین کشتار و توسعه‌طلبی صهیونیست‌ها مقاومت و ایستادگی کنند.

حال از طرفی دیگر زمانی ارزش و اعتبار تصویب این قطعنامه بیش از پیش خود را نشان می‌دهد که بدانیم تا قبل از امروز چندین قطعانه علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از مردم و ملت فلسطین تصویب شده است و تقریبا می‌توان گفت که دیگر روز‌های فریب جامعه جهانی توسط رژیم صهیونیستی و کشتار و قتل عام این مردم بی‌گناه به پایان خود رسیده است.

در پایان باید گفت این حرکت‌هایی که در سازمان ملل و نهاد‌های بین‌المللی در حمایت از ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین وارد عرصه جدیدی شده است و کار رژیم صهیونیستی برای قتل و کشتار مردم فلسطین بسیار سخت و دشوارتر از گذشته شده است. در واقع تصویب این قطعنامه آغاز رویارویی این رژیم اشغالگر با جامعه جهانی است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید