تفکر امام راحل فصلی تازه در مناسبات جهانی رقم زد

تفکر امام راحل فصلی تازه در مناسبات جهانی رقم زد


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس در فارس، ابراهیم عزیزی، رئیس فراکسیون جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی، امروز جمعه 14 خرداد به مناسبت گرامیداشت سالروز رحلت امام (ره) و شهدای قیام پانزده خرداد اظهار داشت: نهضتی که امام راحل آن را از پایه‌ریزی کرد علاوه بر توفیقات درون کشورمان، با تفکراتی چون بیداری مردمی، شکل‌گیری اندیشه مقاومت و تکیه بر توان درونی، فصلی تازه در مناسبات جهانی و روابط  بین کشورها گشود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و احیاگر بزرگ تفکر «خدامحوری» در عصر جدید بود که با تاسی به مبانی اصیل، نظامی الهی را بنیان نهاد و در شرایطی که ظلمت ناشی از اومانیسم محض، دنیا را فرا گرفته بود، امام راحل عظیم الشان با تفکر الهی خود همچون شمعی فروزان در این ظلمت درخشید و به پشتوانه ایمان قلبی، انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند.

عزیزی افزود: اهمیت امام بزرگوار ما در سپهر سیاسی جهان معاصر تنها به پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ایران محدود نشد بلکه بیداری مردم تحت ستم به ویژه مستضعفان عالم در اقصی نقاط دنیا، حاصل حرکت بزرگ این مرد الهی بود.

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود:امام با شکل‌گیری تفکر مقاومت در برابر تفکر زالوصفت سرمایه‌داری غرب که همواره به دنبال استثمار و غارت منابع مادی و معنوی کشورها است بنیان تازه‌ای بر مناسبات جهانی نهاد و این تحول بزرگ نتیجه روشنگری و بصیرت روزافزون معمار کبیر انقلاب اسلامی بود.

عزیزی در پایان گفت: تکیه بر توان درونی، عدم وابستگی به قدرتهای پوشالی،سپردن سرنوشت کشور به دست مردم، احیای هویت اصیل انسانی مبتنی بر فطرت الهی، مقابله با طاغوت و اشرافیت، رها کردن کشور از زیر یوغ جهانخواران و دهها دستاورد دیگر را می توان حاصل تفکری دانست که امام راحل سردمدار آن بود.

انتهای پیام/س

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید