تماس ۷۶۷ دانش‌آموز و نوجوان با مرکز مقابله به بزه‌دیدگی پلیس فتا

تماس ۷۶۷ دانش‌آموز و نوجوان با مرکز مقابله به بزه‌دیدگی پلیس فتا


به گزارش مجاهدت از خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا ناجا در حاشیه کارگروه راهبردی تدوین الگوی عملیاتی و خدمات عمومی، صیانت کودکان و نوجوانان در فضای سایبر که عصر امروز در پلیس فتا فراجا برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان اینکه با شیوع و گسترش کرونا تعییراتی در زندگی مردم ایجاد شد، اظهار داشت: یکی از این تغییرات در فضای مجازی بود که باعث مردم اکثر خرید خود را به صورت مجازی انجام دهند.

سردار مجید گفت: کرونا باعث شد تا مدارس تعطیل شود و دانش‌آموزان و دانشجویان وارد فضای مجازی شوند.

رئیس پلیس فتا افزود: حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی باعث شد استاندارد‌ها از بین برود، زیرا کودکان تا سن ۱۳ سالگی باید با کنترل وارد فضای مجازی شوند.

وی با بیان اینکه تنها بستر ایجاد شده برای دانش آموزان برنامه شاد بود، اظهار داشت: حضور بدون آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی باعث ایجاد خطرات متعددی برای آن‌ها شد.

سردار مجید گفت: پس از تصمیم‌گیری جهت آموزش آنلاین پلیس فتا جلسات متعددی با آموزش و پروش و مرکر ملی فضای برگزار داشت و توصیه و تجارب تلخ و شیرین فضای سایبر و همچین توصیه‌های فنی شد.

وی اضافه کرد: همچنین این نکات به صورت صورت مکتوب و چند رسانه‌ای در برنامه شاد به کودکان و نوجوانان اعلام شد.

سردار مجید با بیان اینکه در فضای سایبر زمینه‌هایی برای تخلفاتی مثل تولید محتوای نامناسب و کلاهبرداری وجود دارد، گفت: برنامه شاد نسبت به دیگر پیام‌رسان‌ها تخلفات کمتری داشته است.

رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جلسه کارگروه راهبردی تدوین الگوی عملیاتی و خدمات عمومی، صیانت کودکان و نوجوانان در فضای سایبر وظایف دستگاه‌ها مشخص شده است.  

وی ادامه داد: سند صیانت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی پلیس فتا وظیفه دارد کانال ارتباطی تماس آنلاین با کاریران داشته باشد تا آن‌ها بتوانند مشکلات، شکایت و یا سوال دارند را با پلیس فتا در میان بگذارند.

وی گفت: در سایت پلیس فتا خط اضطراری۰۹۶۳۸۰ برای تماس تلفنی و سامانه چت انلاین و برخط برای مقابله با بزه دیدگی اعلام شد.

سردار مجید گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۹ ماهه امسال، ۷۶۷ تماس توسط دانش‌آموزان با این مرکز گرفته شده است.

انتهای پیام/ ۲۴۱

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید