توبیخ یک افسر مذهبی به خاطر عزاداری برای اباعبدالله (ع)

توبیخ یک افسر مذهبی به خاطر عزاداری برای اباعبدالله (ع)


توبیخ یک افسر مذهبی به خاطر عزاداری برای اباعبدالله (ع)به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ماهیت ضددینی رژیم پهلوی بیش از هر چیز در مخالفت و مقابله با مجالس عزای امام حسین (ع) و هیئت‌های مذهبی نمایان شد. سرهنگ محمدمهدی کتیبه از افسران مذهبی و انقلابی ارتش در خاطرات خود اظهار داشت: محرم سال ۱۳۴۹ من در تیپ هوابرد بودم و براى ایام دهه عاشورا در گروهان به جمع‌آورى پول براى خرید چاى، قند و شکر اقدام کردم. این موضوع را به ضد اطلاعات گزارش کردند و آنها هم به سرعت مرا احضار کرده و گفتند: چرا این‌کار را کردى؟ این عمل شما درست نبود.

خسروداد معروف فرمانده تیپ هوابرد شیراز همان روز همه افسران تیپ هوابرد را در آمفى‌تئاتر جمع و شروع به سخنرانى راجع به این مسئله کرد. از همان سخنرانى، ماهیت رژیم پهلوى براى من خیلى روشن و قابل لمس شد که گفت: این حرکاتى که در جامعه انجام مى‌دهند و براى امام حسین (ع) روضه‌خوانى و گریه مى‌کنند، خرافى و براى افراد بى‌سواد است. اگر هم دولت و شاهنشاه آریامهر یا مسئولین مملکتى جلوى این کار را نمى‌گیرند براى حفظ ظاهر است چون مردم، احمق، بى‌شعور، متعصب و مذهبى‌اند.

امام حسین (ع) هزار و ۴۰۰ سال پیش مرده، حالا دیگر چه دلیلى دارد که هر سال شما سینه‌زنى کنید؟ بعد هم اسم آورد که در یکى از گروهان‌ها یک افسر تحصیل‌کرده شروع به جمع‌آورى پول براى این مراسم کرده و در پایان گفت: این بساط را جمع کنید و این کارهاى خرافى را انجام ندهید.

این مطلب را من در شیراز بین روحانیون و متدینین پخش کردم. بعد از این جریان، زمانى که در ستاد ارتش شیراز بودم، سرلشکر ناصرى (که فرمانده مستقیم من بود) به من گفت: شما همه کارت خوب است به جز اینکه فعالیت‌هاى مذهبى دارى و این امر باعث رکود شما شده و جلوى پیشرفتتان را گرفته است.

منبع: کتاب خاطرات سرهنگ کتیبه. مرکز اسناد انقلاب اسلامی

انتهای پیام/ 118



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید