توصیه‌های نماینده فارس در مجلس خبرگان به منتخبان شوراها

توصیه‌های نماینده فارس در مجلس خبرگان به منتخبان شوراها



بنا بر خبر ارسالی روز جمعه از این دیدار،  آیت الله سید علی اصغر دستغیب افزود: باید مراقب هم باشیم همه مان حاضر هم باشیم که کلام حق را بشنویم بپذیریم این می شود همدلی.

این خطیب دینی خطاب به منتخبان شیراز در شورای ششم گفت: ما به شما عزیزان ، منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی بسیار امیدواریم، انشاءالله این شورا به دل های مردم نور امید را خواهد تاباند.
مسئول مدرسه علمیه رضویه شیراز اظهار داشت: حقیقتاً خداوند متعال را شاکریم هم از حضور مردم در انتخابات و هم به جهت انتخاب افراد صالح و شایسته وبنده مکنونات قلبی خودم را از این انتخابات خدمتتان عرض می کنم هم در مسئله ریاست جمهوری و هم در مسئله شوراهای استانی و حقیقتاً حمد و سپاس خدا را بر این نعمت و موهبت بجا می آورم.
دستغیب گفت: شورا، مجموعه ای است که نه فقط برای خود اشخاص یک نام و یاد خیری باشد و آن یاد و نام خیر منظور شهرت و این بحث ها نیست منظور اینست که وقتی مردم به این نام می رسند، از او ذکر خیر بشود و برایش دعا کنند؛ سیزده نفر بحمدالله مؤمن و صالح که خودشان را حقیقتاً باید به خدا سپرده باشند و ان شاءالله که سپرده اید.
دستغیب ادامه داد: بنده جزء معتقدین به این معنا هستم که شورا از ضروریات است ، البته اگر حقش اداء شود و امیدوارم عملکرد شما هم برای خصوص شورا و هم برای اصل انقلاب و نظام آبرو باشد و مطمئنا در پرتو سعی وتلاش و مراقبه و توکل به خدای متعال و همراهی و مشاوره امکان پذیر خواهد بود.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: در شیراز یک مجموعه نیروهای انقلابی و ولایی و آماده به خدمت برای مردم در جهت کسب رضای خدای متعال به عنوان اعضاء شورای اسلامی شهر انتخاب شدند و این خود جای شکرگزاری دارد.
وی ادامه داد: در یک کلمه امیدواریم ان شاءالله تعالی جایگاه شورای شهر به معنای واقعی و به آن هدفی که چندین دوره تشکیل شده است و اساساً معتقدیم جزء مبانی مهم مکتبی ما است برگردد.
ایشان با ذکر روایتی از امام موسی بن جعفر (ع) اصلی ترین وظیفه منتخبان را ، رفع نیازهای ضروری مردم دانستند و گفتند: امام هفتم شیعیان می فرمایند: «خدا بندگانی دارد روی همین زمین می شتابند در انجام نیازهای مردم حوائج مردم این ها روز قیامت در امان هستند» ، البته مراد از حوائج اعم از نیازهای فردی و جمعی مقطعی و دائمی در محدوده وظایف مقرره شوراهای اسلامی و خارج از آن است که حتی الامکان گره از کار مردم باز کنند خدمت رسانی نمایند بدون اینکه از آنها توقع و انتظاری داشته باشد.
مسئول مدرسه علمیه رضویه شیراز اظهار داشت: این نکته را باید توجه داشت که منتخب مردم از جمله اعضای اسلامی شورای شهر منتسب به نظام جمهوری اسلامی هستند و البته مدال افتخار و موهبت الهی است.

شورای اسلامی شهر شیراز ۱۳ عضو اصلی و هشت عضو علی البدل دارد که در جریان انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به ترتیب محمدتقی تذروی، سید ابراهیم حسینی، مهدی طاهری، غلامعلی ترابی، سید احسان اصنافی، محمدحسن اسدی، علی رضا اسکندری، رضا محمدیان، مهدی نصیری قرقانی، علی اکبر سلطانی، محمد فرخ زاده، مسعود زارعی و افسانه خواست خدایی از فهرست‌های انتخاباتی اصولگرایان به عنوان منتخبان اصلی انتخاب شدند.

از منتخبان اصلی شورای اسلامی شهر شیراز، محمد حسن اسدی، رضا محمدیان و محمد فرخ زاده از فهرست انتخاباتی با عنوان شورای متخصصین انقلابی و به اختصار “شما” ( با شعار من انقلابی‌ام) به شورای ششم راه یافتند. سایر منتخبان دوره آتی شورای شهر شیراز از فهرست اصلی اصولگرایان و لیست مشترک شورای ائتلاف (شانا) و شورای وحدت نیروهای انقلاب حائز اکثریت آرا شدند.

همچنین، سیده مریم حسینی، محمدرضا هاجری، مصطفی کیانی رحیمی، غلامحسین اسکندری، ابراهیم کمالی دشت ارژنه، محمود رضا طالبان، محمود صفایی  و سعیده قادری نیز هشت عضو علی البدل شورای ششم کلانشهر شیراز هستند.

در این میان،‌ حسینی، کیانی رحیمی، کمالی دشت ارژنه از منتخبان علی‌البدل از لیست اصلی اصولگرایان و هاجری، طالبان، محمود صفایی و سعیده قادری از فهرست انتخاباتی شورای متخصصین انقلابی بودند. نام غلامحسین اسکندری دیگر عضو علی‌البدل در این دو فهرست و دیگر فهرست اصولگرایان با عنوان ایران ما ۱۴۰۰ دیده نمی‌شود.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری جمعه ۲۸ خردادماه جاری برگزار ‌شد.

در انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی شهر شیراز فهرست امید (لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان) 12 کرسی و فهرست اصولگرایان یک کرسی از پارلمان شهری را به خود اختصاص دادند.

در سال‌های پایانی دوره پنجم (کنونی) محمد تقی تذروی عضو علی البدل به این دوره راه یافت که در انتخابات دوره ششم، بیشترین آرا را به خود اختصاص داد. وی تنها منتخب شورای ششم شهر شیراز است که در دوره پنجم نیز سابقه فعالیت داشته است.

برخی دیگر از منتخبان شورای اسلامی ششم شهر شیراز سوابقی در ادوار گذشته این شورا ( به ویژه دوره چهارم) و یا تصدی مسئولیت در مدیریت شهری این کلانشهر همزمان با دوره چهارم شورا دارند.



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید