توطئه آمریکایی‌ها برای یهودی‌سازی قدس/ بایدن در غرب آسیا به دنبال چیست؟

توطئه آمریکایی‌ها برای یهودی‌سازی قدس/ بایدن در غرب آسیا به دنبال چیست؟


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اخبار منتشر شده قصد دارد، در آینده‌ای نزدیک یک سفر منطقه‌ای به «غرب آسیا» داشته باشد.

بایدن در جریان این سفر قرار است، در با مقامات رژیم کودک‌کش صهیونیستی و عربستان سعودی دیدار کند؛ اما این سفر منطقه‌ای و این دیدار از دو نقطه مهم و تاثیرگذار در معادلات منطقه، دیداری عادی و معمولی محسوب نمی‌شود، زیرا دستورکار اصلی این سفر را می‌توان عادی‌سازی روابط رژیم اشغالگر قدس با کشور‌های اسلامی منطقه به خصوص «عربستان» دانست.

آمریکا و دولت «جو بایدن» در تازه‌ترین پروژه خود به منظور رسمیت بخشیدن به «قدس» به‌عنوان پایتخت «رژیم صهیونیستی» قصد دارد تا در قالب طرحی «فریبکارانه» یک مجتمع دیپلماتیک را در «قدس اشغالی» در ظاهر به منظور تعامل با فلسطینی‌ها، ولی در باطن به‌عنوان مقدمه‌ای برای اعلام رسمی این شهر به عنوان پایتخت این رژیم اشغالگر احداث کند.

با توجه به سابقه طولانی چندین دهه حمایت و پشتیبانی «آمریکا» از «رژیم صهیونیستی» از بدو تاسیس تا امروز، اخیرا شاهد هستیم که مقامات «کاخ سفید» و شخص «جو بایدن» که همانند رؤسای جمهور پیشین آمریکا سرسپردگی محض و بی‌چون و چرایی به «لابی یهود» دارند، قصد دارند تا در قالب طرح جدید، زیرکانه و البته فریبکارانه که در اتاق فکر‌های یهودی واقع در سرزمین‌های اشغالی و آمریکا ساخته و پرداخته شده، مجتمعی دیپلماتیک را در قدس اشغالی احداث کنند تا از این مسیر راه را برای اعلام این شهر مقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هموار کنند.

ولی با توجه به این موضوع که مردم فلسطین از زمان اشغال این سرزمین توسط یهودی‌هایی که توسط غرب و آمریکا حمایت می‌شدند و در نهایت با تصرف این سرزمین‌ها رژیم نامشروع صهیونیستی را تشکیل دادند تا امروز با انتخاب «قدس شریف» به‌عنوان پایتخت این رژیم تجاوزگر مخالف بوده و هستند، آمریکا با استفاده از طرح جدید خود مبنی بر ساخت مجتمع دیپلماتیک به‌دنبال این موضوع است که تا به این هدف دیرینه و قدیمی خود دست پیدا کند.

از طرف دیگر آمریکا به خوبی از موضع منفی مسلمانان منطقه و مخالفت مردم فلسطین نسبت به عادی‌سازی روابط کشور‌های اسلامی با «رژیم صهیونیستی» آگاه است و با طرح جدید خود قصد دارد تا به فلسطینیان و مردم منطقه اینگونه پیام بدهد که در جریان ماجرای عادی‌سازی روابط بی‌طرف بوده و صرفا به دنبال ایجاد ارتباط مابین کشور‌های عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی است تا به زعم خود صلح و ثبات را در «خاورمیانه» بسط و گسترش بدهد.

این در حالی است که اگر خیلی عمیق و دقیق طرح احداث مجتمع دیپلماتیک در «قدس شریف» را مورد بررسی و کنکاش قرار بدهیم به خوبی متوجه می‌شویم که برخلاف تبلیغات مقامات و رسانه‌های آمریکایی که احداث این مرکز را نه برای همکاری و حل مسائل و مشکلات فلسطینیان بلکه برای فریب «افکار عمومی» مردم و ملت فلسطین خواهد ساخت.

ضمن اینکه از آنجایی که آمریکا به خوبی از محدودیت‌های مالی ملت فلسطین و «تشکیلات خودگردان» آگاه است قصد دارد تا در کنار ساخت این مجتمع دیپلماتیک با پرداخت مبالغ قابل توجهی کمک مالی، موضع سخت آن‌ها در مسیر عادی‌سازی روابط با «رژیم صهیونیستی» را نرم کرده و در دراز مدت آن‌ها را در مسیر عادی‌سازی روابط با این رژیم اشغالگر قرار بدهد.

طرح جدید «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در شرایطی در دست اجرا است که رژیم صهیونیستی در حال و روز خوبی قرار ندارد و بعد از، از حد نصاب افتادن کنست و ناکام ماندن و شکست خوردن ائتلاف «نفتالی بنت» و «یائیر لاپید» دیگر این رژیم در برابر ملت و مردم فلسطین در موضع قدرت قرار ندارد و از این روی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به کمک آن‌ها آمده تا بلکه موقعیت مناسبی و زمان لازم برای تجدید قوای آن‌ها را فراهم کند.

در پایان باید گفت این روز‌ها و در نهانخانه‌های آمریکا طرح‌های جدید و البته فریبکارانه‌ای برای کمک و نجات رژیم صهیونیستی ازجمله عادی‌سازی روابط با کشور‌های عربی و اسلامی در دست انجام است که برخی از این طرح‌ها در سفر روز‌های آینده جو بایدن به منطقه شکل اجرایی به خود خواهد گرفت که بعید است مقاومت اسلامی از اجرایی شدن این طرح‌ها به راحتی گذر کند. 

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید