تولید ۲۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در آستانه برگزاری کنگره شهدای قم

تولید ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از قم، «علی اکبر خوشگفتار مقدم» رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم امروز شانزدهمین نشست خبری کنگره ۶۰۹۰ شهید استان قم اظهار داشت: در راستای کنگره شهدا بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت تولید شده که پنج کتاب آن به صورت بریل برای روشندلان به چاپ رسیده است.

خوشگفتار مقدم با اشاره به برپایی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در راستای کنگره شهدا گفت: در حاشیه این نمایشگاه ۳۰ تابلو محتوای گزارش فعالیت‌های کنگره را که خدمت مقام معظم رهبری ارائه دادیم، نصب شده است.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم افزود: ساخت فیلم سینمایی «نهر خین» به نویسندگی و کارگردانی جواد افشار و فیلم سینمایی شهید زین الدین با همت مرکز رسانه‌ای موج و یک فیلم هم از این شهید به همت صدا وسیما و فیلم شهید کلهری به عنوان شهید دوم قم در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: بخش رسانه کنگره ۶۰ فیلم در دست تولید دارد که تاکنون ۲۰ فیلم شهدای شاخص قم تولید و مستند ۴۰ شهید دیگر تا ۱۰ روز آینده آماده خواهد شد.

خوشگفتار افزود: فیلم شهدای گروه سرود بمباران سه راه بازار و فیلم شهدای روضه فاطمیه (س) هم طبق تاکید مقام معظم رهبری و فیلم فعالیت‌های پشتیبانی در دوران دفاع مقدس و زندگی در اسارت و آزادگی هم جزء ۶۰ فیلمی است که در راستای فعالیت‌های کنگره ساخته می‌شود.

وی اظهار داشت: در راستای برنامه‌های فرهنگی-هنری کنگره، افرادی برای شرکت در جشنواره فیلم ۱۷ بدون دریافت هزینه فعالیت می‌کنند و جشنواره‌های مختلفی از جمله خوشنویسی، سرود و موسیقی برگزار شده که ۶۰ تابلو خوشنویسی به نمایش درمی آید؛ تئاتر قهرمان هم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار شهر قم به مدت ۲۰ شب از پنج شنبه ۲۶ آبان ماه به نمایش عموم درمی آید.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم گفت: در راستای برنامه‌های اجتماعی و محرومیت زدایی کنگره ملی شهدای استان قم توزیع یک میلیون و ۴۰۰ هزار بسته معیشتی، آزادی ۹۳ زندانی جرائم غیرعمد و تهیه دو هزار و ۸۰۰ جهیزیه است که ۶۰۰ جهیزیه در بلوار پیامبر اعظم (ص) روز میلاد حضرت زینب سلام الله علی‌ها به نمایش درخواهد آمد.

خوشگفتار مقدم با بیان اینکه دو هزار و۱۵۰ یادواره از سوی دستگاه‌ها و مردم برگزار شد، گفت: اصحاب رسانه قم و همه دستگاه‌های استان از بخش حاکمیتی تا مردمی در سطح سازمان‌ها و مساجد و خانواده‌ها پای کار کنگره شهدا آمدند که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه باید برای نسل ۱۴۰۶ متناسب با فناوری و نیاز‌های همه جانبه جوانان و نوجوان فکر و برنامه‌های اساسی داشته باشیم، افزود: برنامه فصل شیدایی با ۱۵۰ هزار تماشاگر نشان داد اگر مسئولان خوراک فرهنگی خوب به مردم دهند مردم هم از آن استفاده خواهند کرد.

تاکنون ۱۶ نشست خبری، ۴۰۰ خبر، مصاحبه و گزارش و ۱۰۰ گزارش تصویری، ۹۰ گزارش ویدئویی از ۸۰ رسانه در راستای کنگره ملی شهدای استان قم انجام شده است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید