ثبت ۲۵۳ هزار درخواست مردمی در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، «سیدعلی احمدزاده» استاندار کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه، اظهار داشت: در استان ما کارهای زیادی در گذشته انجام شده و در تلاش هستیم بیش از گذشته برای توسعه استان تلاش کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در پی در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان برای مدت دو سال در اختیار استان قرار می‌گیرد که با این روند شاهد تحولات بزرگ زیرساختی خواهیم بود و امیدواریم با این روند در آینده‌ای نه چندان دور استان در برخی شاخص‌ها مانند جاده‌های روستایی، آبرسانی و غیره از محرومیت خارج شود و با این حال باز هم با استان‌های برخوردار فاصله داریم.

احمدزاده بیان داشت: در این سفر ده هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات برای ایجاد اشتغال و تولید و سرمایه‌گذاری در استان برای یک دوره دو ساله در نظر گرفته شده است و بانک‌ها مکلف به پرداخت این تسهیلات شده‌اند.

وی ابراز داشت: مصوبات سفر در ۲۷ بند به وزرا اعلام شده است از جمله اینکه پروازهای فرودگاه یاسوج باید همه روزه برقرار شود و به دنبال عملیاتی شدن این مصوبه هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حمایت از تولیدات و محصولات دامی و عشایر، استفاده و بهره‌برداری از میوه درخت بلوط، کشت گیاهان دارویی، نصب پنل‌های خورشیدی برای عشایر، رفع مشکلات آبرسانی در بهمئی در اسرع وقت، قواعد بومی‌گزینی برای نفت و گاز استان، برطرف شدن مشکلات پتروپالایشگاه گچساران، تشکیل کارگروه اشتغال استان و تشکیل کارگروه رفع مشکلات فضاهای آموزشی استان از دیگر مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان بود.

وی تأکید کرد: یکی از مطالبات اصلی استان راه آهن اقلید-یاسوج بود که در دستورکار دولت قرار گرفت و مقرر شد با محوریت سرمایه‌گذاری خارجی وارد مراحل عملیاتی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص سد آبریز نیز وزیر نیرو به زودی به استان سفر می‌کند و این سد به عنوان یک مطالبه بزرگ استانی در دستورکار قرار می‌گیرد و پیگیر عملیاتی شدن آن هستیم.

احمدزاده به پروژه سد خرسان اشاره داشت و متذکر شد: این سد در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد اما آبریز آن از برخی رودخانه‌های استان ما و چهارمحال و بختیاری سرچشمه می‌گیرد و ما ادعا داریم که باید سهم آب ما داده می‌شد که داده نشد.

وی تصریح کرد: با احداث سد خرسان، ۱۷ روستای ما و یک قبرستان باستانی و بخش زیادی از جنگل‌ها و زمین‌های حاصلخیز کشاورزی زیر آب می‌رود و جمعیت زیادی از مردم استان باید جابجا شوند که با توجه به این مسائل اشکالات جدی وجود دارد با این حال اگر به دلایل زیادی قرار شد این سد ساخته شود حق‌آبه ما باید داده شود و وزارت نیرو باید در این زمینه تمهیدات لازم را بیندیشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سؤالی در خصوص تغییرات در روند مدیریتی درون‌استانی، گفت: حتماً مدیرانی تغییر خواهند کرد و این روند استمرار خواهد شد.

احمدزاده ادامه داد: در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان ۲۵۳ هزار نامه و تماس و درخواست از سوی مردم داشتیم که در فاز دسته‌بندی و ارجاع به دستگاه‌های اجرایی قرار دارند.

وی همچنین در خصوص انتقاد رسانه‌ها از عدم پاسخگویی برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی، تأکید کرد: مدیران سهل‌انگار در زمینه اطلاع‌رسانی خدمات دولت بازخواست می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید