نماد سایت مجاهدت

جایرو کوپتر کیش چیست؟

جایرو کوپتر کیش یکی از آن تفریحاتی است که در سال های اخیر به کیش آمده و جزو تفریحات جدید جزیره کیش محسوب می شود. این تفریح به سرعت بین سایر گردشگران محبوب شده است و اکثر افراد مشتاق سوار شدن و تجربه آن حتی برای یکبار هستند. اگر قصد دارید در آینده نزدیک به جزیره کیش سفر کنید توصیه می کنیم جایرو کوپتر سواری را در برنامه تفریحی خود جای دهید. اما در ابتدا باید بدانید جایر وکوپتر کیش چیست و چگونه کار می کند در ادامه این مطلب به بررسی دقیق این تفریح محبوب می پردازیم.

جایرو کوپتر چیست؟

جایرو کوپتر تلفیقی از هواپیما و هلی کوپتر است که به مسافرین کمک می کند تجربه پروازی آرامش بخش و بی نظیر را بر فراز دریای خلیج فارس داشته باشند. این وسیله از هواپیما و هلی کوپتر سبک تر است  طول باند این وسیله 1500 متر است و اسم ان باند گلایدر است که در نزدیکی فرودگاه بین المللی جزیره کیش واقع شده است. که در بالاترین قسمت آن یک پره بزرگ مانند هلی‌کوپتر نصب شده است. ظرفیت جایرو کوپتر کیش دو نفر (یک خلبان و یک سرنشین) می‌باشد. این ماشین در سال ۱۹۲۳ در کشور اسپانیا ابداع شد و سازنده آن توانست در اولین پرواز آزمایشی با موفقیت فرود بیاید. در جنگ جهانی دوم، ارتش نازی از جایرو کوپتر برای اهداف نظامی استفاده می‌کرد و پس از اینکه در دهه ‌های بعد ادوات جنگی پیشرفت کردند جایرو کوپتر دیگر مورد استفاده‌ای نداشت.

ویژگی های جایروکوپتر کیش

این وسیله ویژگی های مختلفی دارد که احتمالا با دانستن آن ها ترغیب خواهید شد که برای یکبار هم پرواز با آن را امتحان کنید و آن ها عبارتند از:

مسیر پرواز جایرو کوپتر در جزیره کیش

اصلی ترین ویژگی جایرو کوپتر سواری در جزیره کیش مسیری است که قرار است به کمک خلبان طی کنید. شما در این پرواز می توانید منظره های فوقالعاده و بکر خلیج فارس را از فراز آسمان تماشا کنید و همچنین در طرف دیگر می توانید نمای کلی از بافت شهری کیش داشته باشید. تجربه پرواز با هر وسیله ای در جزیره کیش تکراری نخواهد بود.

ظرفیت جایرو کوپتر کیش

هر جایرو کوپتر به طور معمول برای دو نفر ساخته شده و بیشتر از آن ظرفیت ندارد. یک گردشگر و یک خلبان همراه باید در این وسیله جای بگیرند. متاسفانه این تفریح را به دلیل محدودیت تعدا سرنشین نمیتوانید به طور دست جمعی با خانواده و یا دوستانتان تجربه کنید. اما می توانید آن ها را در آسمان سوار بر دیگر جایرو کوپتر ها  ببینید و یا بخواهید که به طور همزمان پرواز کنید.

جدید ترین جایرو کوپترها در جزیره کیش

تمام جایرو کوپتر هایی که این روز ها در حال فعالیت هستند و پرواز می کنند از جدید ترین جایرو کوپتر های ساخته شده هستند و بسیار امن هستند. تمام جایرو کوپتر ها برای پرواز برنامه شخصی دارند و بر اساس آن ها به طور مرتب پرواز می کنند.

شرایط پرواز با جایرو کوپتر در جزیره کیش چیست؟

معمولا برای جایرو کوپتر سواری باید مواردی را قبلا با خلبان و یا مسئول مربوطه چک کنید و نکاتی وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید و این نکات شامل موراد زیر می شوند:

1)مدت پرواز با جایرو کوپتر محدود است و هر نفر می تواند ده دقیقه تجربه پرواز با این وسیله را داشته باشد.

2)حتما باید بیست الی پانزده دقیقه قبل از پرواز در سایت پرواز حضور داشته باشید تا آمادگی های قبل از پرواز را انجام دهید.

3)همانطور که قبلا گفتیم ظرفیت جایرو کوپتر محدود است و شما با خلبان پرواز می کنید و نمی توانید همراه با افراد دیگر این تفریح را انجام دهید.

4) سرعت جایرو کوپتر در پرواز‌ های عادی 15 متر بر ساعت است. با توجه به شرایط سرنشین، این سرعت می ‌تواند بیشتر باشد.

5) مسئولان سایت پروازی از شما درباره سابقه بیماری‌ها و وضعیت سلامت جسمی سؤال خواهند کرد. این سؤالات را با دقت و صادقانه پاسخ دهی.. معمولا افرادی که دچار حمله های عصبی می ‌شوند و یا مبتلا به بیماری‌های قلبی هستند از پرواز با جایرو کوپتر منع می‌گردند..همچنین این پرواز برای خانم‌های باردار ممنوع است.

سخن پایانی

جایرو کوپتر یکی از امن ترین وسایل برای تجربه پرواز است و بعد از هر پرواز کاملا سرویس و به دقت چک می شود. در این مقاله به طور کلی درباره جایرو کوپتر در جزیره کیش، ویژگی و شرایط آن صحبت کردیم و همچنین ما در مجموعه کیش تک تلاش می کنیم که با معرفی انواع تفریحات جزیره کیش، انتخاب را برایتان ساده کنیم. شما عزیزان می توانید از طریق سایت ما به صورت آنلاین بلیط سایر مجموعه های تفریحی  ) خرید تفریحات کیش (از جمله جایرو کوپتر سواری را تهیه کنید و از تعطیلات خود در کنار دوستان و خانواده تان لذت ببرید.

خروج از نسخه موبایل