جریان مقاومت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پوست‌اندازی کرده است

جریان مقاومت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پوست‌اندازی کرده است


«احمدرضا روح‌الله‌زاد» معاون آموزشی و دبیر کمیسیون سیاسی و امور بین‌الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، اظهار داشت: همانگونه که می‌دانید دو جریان در منطقه در برابر هم قرار گرفته‌اند. نخستین جریان، جریان سلطه است که از دیرباز تا امروز منطقه را به عنوان یک منطقه ژئواستراتژیک و راهبردی برای خود لحاظ کرده تا ضمن داشتن سلطه بر منطقه آن را هم مدیریت کند و این موضوع را جزو اولویت‌های خودش قرار داده است.

روح‌الله‌زاد افزود: بر همین اساس هم، نظام سلطه و در راس آن آمریکا، رژیم صهیونیستی را به عنوان یک پادگان نظامی در سطح منطقه طراحی و ایجاد کرده است. اگر هم دقت کنید تا امروز انواع و اقسام حمایت‌ها را هم از آن انجام داده است. چرا که همانطور هم که «جو بایدن» در سخنرانی‌های خودش گفته، حتی اگر رژیم صهیونیستی هم وجود نداشت ما باید آن را ایجاد می‌کردیم.

معاون آموزشی و دبیر کمیسیون سیاسی و امور بین‌الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین ادامه داد: با توجه به اینکه در سطح منطقه رژیم‌هایی هستند که خودکامه بوده و پایگه مردمی ندارند، این جریان تا اندازه‌ای موفق شده است که این رژیم‌ها را به نوعی با خودش همراه کند و یک جریان‌سازی را با عنوان پارامتر صیانت از رژیم صهیونیستی در سطح منطقه ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: زیرا فقط صرفا از این رژیم اشغالگر در قالب نظامی حمایت و پشتیبانی نکرده باشد و در سطح منطقه هم به نوعی فرآیند عادی‌سازی روابط را دنبال کند که این مانایی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند.

روح‌الله‌زاد اضافه کرد: اما جریان مقابل جریان سلطه، جریان مقاومت است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به نوعی پوست‌اندازی شد. زیرا تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مقاومت به آن معنایی که بتواند غرب را از منطقه بیرون کرده و رژیم صهیونیستی را شکست بدهد حتی در میان فلسطینی‌ها هم مطرح نبود.

مدیر خبر خبرگزاری قدس یادآور شد: اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ما شاهد یک پوست‌اندازی در جریان مقاومت هستیم که این پوست‌اندازی به صورت یک مقاومت حقیقی در سطح منطقه با پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته است و در برابر جریان سلطه قد علم می‌کند.

وی اظهار داشت: البته جریان سلطه به خوبی آگاه بود که این انقلاب با توجه به مبانی ایدئولوژیکی که دارد خیلی زود منطقه را فرامی‌گیرد. بر همین اساس هم تلاش کردند که این نظام اسلامی که منشاء و خواستگاه جریان مقاومت است را به نوعی تحت کنترل خود بگیرد و حتی اگر بتواند اقدام به حذف آن کند.

روح‌الله‌زاد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بر همین اساس هم شاهد بودیم که نظام سلطه جنگ تحمیلی را بر ما تحمیل کرد، ولی در عین جمهوری اسلامی ایران موفق شد که در مقابل اقدامات آن‌ها هم فضا‌ها و ظرفیت‌هایی را در سطح منطقه ایجاد کند که نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مهمترین ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در برابر جریان نظام سلطه در سطح منطقه بود.

معاون آموزشی و دبیر کمیسیون سیاسی و امور بین‌الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین ادامه داد: از آنجایی هم که اشغال فلسطین در راس تمامی خطرات، بلا‌ها و مشکلات موجود در سطح منطقه است بالطبع آزادسازی آن و حذف رژیم صهیونیستی هم آغاز توسعه و تکامل کشور‌های منطقه به سوی پیشرفت است. بر این اساس هم بحث آزادسازی فلسطین و حذف رژیم صهیونیست در دستور کار سپاه قدس قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: البته زیرساخت‌های لازم برای این کار در زمان جنگ تحمیلی فراهم شد تا اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی مسئولیت سپاه قدس را برعهده گرفت و با توجه به حضور و تجربه این شهید بزرگوار در جریان جنگ هشت ساله، موفق شد تا در سطح منطقه ظرفیت‌هایی را که پایه‌های آن از قبل گذاشته شده بود را به نوعی تقویت و سازماندهی کند و اینجا بود که شاهد بودیم مقاومت از یک مرحله ساده اولیه به سطح پیشرفته و سطحی که هم اکنون می‌بینیم رسید که به مرحله بازدارندگی گسترده و وسیعی رسیده است.

روح‌الله‌زاد اضافه کرد: مجموع شرایط هم اکنون به صورتی است که با توجه به اینکه در حال حاضر نوارغزه از زمین، دریا و آسمان در محاصره است می‌بینیم که حاج قاسم سلیمانی در جریان جنک ۲۲ روزه در غزه حضر پیدا می‌کند و با قرار گرفتن در کنار مردم غزه به آن‌ها در نبرد علیه رژیم صهیونیستی کمک می‌کند و هم اینکه گروه‌های فلسطینی روز به روز بیشتر تقویت می‌شوند.

مدیر خبر خبرگزاری قدس یادآور شد: این موضوع نشان می‌دهد که یک ذهن فوق العاده هوشمند و بسیار پیشرفته‌تر از تمامی سیستم‌های اطلاعاتی، امنیتی و نظامی موجود در سطح منطقه و جهان این جریان را طراحی و مدیریت کرده است که این را می‌توان شاهکار شهید حاج قاسم سلیمانی دانست. البته شهید سلیمانی در جریان جنگ ۳۳ روزه لبنان هم در میدان این جنگ حضور داشت و کار‌های فراوانی انجام داده بود.

وی عنوان کرد: اما با وجود تمامی مسائل ذکر شده نظام سلطه و در راس آن‌ها آمریکا و رژیم صهیونیستی آمدند و برای اینکه موضوع فلسطین را به نوعی از دستور کار سازمان‌های بین‌المللی و نهاد‌های جهانی خارج کنند مسئله داعش را ایجاد کردند تا ماجرای فلسطین در دستور کار و اولویت کشور‌های جهان خارج شود.

روح‌الله‌زاد تصریح کرد: البته شهید حاج قاسم سلیمانی، نظام جمهوری اسلامی و تمامی حلقه‌های محور مقاومت به درستی به این موضوع رسیدند که این ماجرا یک طرح جریان سلطه برای فراموشی موضوع فلسطین است.

معاون آموزشی و دبیر کمیسیون سیاسی و امور بین‌الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین افزود: بر همین اساس هم ضرورت داشت که موضوع داعش و جریان‌های تکفیری خیلی زود مدیریت و خنثی شود و اینگونه شد که مشاهده کردیم که محور مقاومت در عراق، سوریه و لبنان، با مدیریت میدانی حاج قاسم سلیمانی موفق شد با تروریست‌های تکفیری داعشی که از بیش از ۸۰ کشور جهان حمایت برخوردار بودند مبارزه کرده و آن‌ها را در کنار سایر گروهک‌های تروریستی سطح منطقه شکست بدهند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید