وی که معتقد است جشنواره تئاتر مقاومت از سالهای ابتدایی تاسیس جایگاه خودش را پیدا کرده است، تاکید دارد: از زمانی که ما خودمان را شناختیم و علاقهمند شرکت در چالشهای جشنوارهها بودیم، جشنواره مقاومت از همانزمان از جشنوارههای نمایشی درجه یک کشور بود.
این نویسنده و کارگردان تئاتر تصریح کرد: بنده سالهایی را بخاطر دارم که تمام تلاشم را انجام میدادم تا در این جشنواره حضور داشته باشم و بخاطر اینکه حرفهای نبودم این توفیق را در آن سالها نداشتم.
گروسی به حضور در بخشهای نمایشنامهنویسی، تئاتر خیابانی و صحنهای جشنواره مقاومت اشاره کرد و با تاکید براینکه این رویداد یکی از جشنوارههای استاندارد نمایشی کشور است، افزود: بهلحاظ برگزاری و سختافزاری جشنواره مقاومت همواره ازجملهی جشنوارههای پنجستاره بوده است و درگیری آن با قصه مقاومت و جنگ چالش دیگری بود که باعث شد نمایشهایی دهه ۶۰ و ۷۰ که دچار کلیشه و شعار بودند را نجات بدهد و این امر باعث شد نمایشهای زیادی به بدنهی ملی تئاتر کشورمان اضافه شود.
کارگردان «هاراگیری» خاطرنشان کرد: بسیاری از نمایشهای تولید شده حوزه مقاومت مرحوم تلاشهای صورت گرفته شده در جشنواره تئاتر مقاومت است.
وی در پاسخ به اینکه در شرایط سخت کنونی چه چیزی انگیزه تولید این نمایش شد، به این جمله پیتر شومان که میگوید «تئاتر ضرورتی چیزی شبیه نان است» را یادآوری کرد و گفت: ما اگر بهدنبال اندیشه هستیم باید بدانیم چراغ اندیشه در تئاتر است و یکی از جاهایی که باید چراغش افروخته باشد سالن نمایش است و در دنیا تئاتر معروف به اندیشه است درحالی که بسیاری ما را در این ایام اذیت میکردند ولی بخاطر اینکه تئاتر برایمان جایگاه والایی داشت باوجود سختیها تمرین کردیم و آماده شدیم.
گروسی با بیان اینکه در جریان آمادهسازی گروه برای شرکت در جشنواره مقاومت تهدید شدیم، گفت: ما رسالت خودمان میدانستیم که باید در صحنه تئاتر باشیم و معتقدیم در این شرایط سخت باید نشان میدادیم که چقدر عِرق داریم لذا با تمام وجود علیرغم همه سختیها تمرین کردیم و فوش و تهدید شنیدیم و ثابتقدم ماندیم و برادریمان را به تئاتر ثابت کردیم.
نمایش «هاراگیری» یکی از نمایشهای راهیافته به بخش نهاییِ هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت است.
انتهای پیام/121
این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است