جشنواره هنرهای تجسمی فجر متفاوت و جذاب‌تر از گذشته/ بخش طوبی‌زرین ویژه خواهد بود

جشنواره هنرهای تجسمی فجر متفاوت و جذاب‌تر از گذشته/ بخش طوبی‌زرین ویژه خواهد بود


«عبدالرضا سهرابی» مدیرکل دفتر هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه رونمایی از دو مجسمه «غواص» اثر حسین عصمتی و «دیده‌بان» اثر مینا صدری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به ایثار شهدای غواص خطاب به خالق این آثار، اظهار داشت: این شهدا سی سال بعد از شهادت، دست‌بسته به میهن بازگشتند و هنرمندان با خلق این مجسمه‌ها، خاطرات سی سال ایثارگری آن‌ها را زنده کردند.

سهرابی با بیان اینکه بازگشت پیکر شهدا اتفاقات خوبی را رقم زد، افزود: هر زمان که به شهدا برای حل مشکلاتمان متوسل شدیم، از حمایتگری کوتاهی نکردند و اگر این موضوع را به کل دنیا اشاعه کنیم، اثرگذاری بسیار بیشتری خواهد داشت.

بیان هنری لازمه انتقال مفاهیم شهدا

مدیرکل دفتر هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: شامگاه سوم دی‌ سال ۱۳۶۵ وقتی عملیات کربلای ۴ آغاز شد و بچه‌های غواص ما به آب زدند و اتفاقات بعدی رقم خورد؛ ۳۰ سال بعد خداوند متعال آن‌ها را با دست بسته ذخیره قرار داد که به گفته قرآن شهدای زنده‌اند، آمدند تا نجات دهنده کشور در یک موقعیت خاص باشند.  

سهرابی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص عنایت‌های شهدا پرداخت و با بیان اینکه وقتی شهدای غواص در کشورمان تشییع شدند التهابات زیادی وجود داشت، ادامه داد: به یاد داریم در مقطعی که شهدای غواص تشییع شدند التهابات و فضای سیاسی خاصی حاکم بود و با ورود شهدا این اتفاقات شسته شد و شاهد اتفاقات خوبی در کشور بودیم لذا جای تولید آثار هنری توسط هنرمندان بسیار احساس می‌شود، چراکه وقتی این ارزش‌ها با هنر برای بازگو شدن حقایق تلفیق می‌شود، بهترین اثرگذاری را خواهد داشت چراکه بهترین زبان برای عرضه ارزش‌ها، زبان هنر است.  

سیاست‌گذاری تولید آثار تجسمی به سمت مفاهیم ارزشمند

وی تاکید کرد: وقتی یک مفهوم ارزشمند به زبان هنر برای مخاطب عرضه می‌شود، تاثیرگذاری صورت می‌گیرد. اتفاقی که امروز ما در مجسمه «غواص» اثر حسین عصمتی و «دیده‌بان» اثر مینا صدری شاهد هستیم و به زیبایی این آثار که همراه با تفکر است، به مخاطب عرضه شده است؛ این تفکر به خاطر اینکه باور قلبی با آن همراه شده است خروجی مناسبی داشته است و بر دل مخاطب می‌نشیند.  

بیشتر بخوانید؛

«سَروهای ایرانی» در حوزه هنری رونمایی شدند

مدیرکل دفتر هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اینکه تاکنون سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری‌های فرهنگی در مسیر تولیدات آثار ارزشمند حوزه دفاع مقدس نبوده است، گفت: بله؛ شرایط تاکنون چنین بوده است، اما در دوره جدید فعالیت‌ها در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنر‌های تجسمی نگاه و باور ما پرداختن به هنر متعهد است چراکه این هنر همواره دست‌گیر خواهد بود لذا به هنرمند و تولیدات این عرصه توجه بیشتر خواهد شد تا این جریان فکری توسعه پیدا کند.  

بخش طوبی‌زرین ویژه خواهد بود

سهرابی توجه به آرمان شهدا در آثار هنری را ضروری دانست و با بیان اینکه در این راستا هنرمندانی که بحث ایثار و شهادت و فداکاری را ترویج می‌کنند باید مورد حمایت باشند، گفت: این حوزه بار‌ها نجات دهنده کشور در پیچ‌های تاریخی بوده است.

جشنواره تجسمی فجر متفاوت و جذاب‌تر از گذشته/ بخش طوبی‌زرین ویژه خواهد بود

وی درخصوص تدابیر صورت گرفته برای برگزاری جشنواره هنر‌های تجسمی فجر گفت: امسال جشنواره هنرهای تجسمی فجر شاهد اتفاقات متعدد و جذابی خواهد بود و خبر‌های خوبی در این زمینه وجود دارد. جشنواره تجسمی فجر، جشنواره خیلی خوبی خواهد شد و آثار خیلی خوبی را تاکنون دریافت کرده‌ایم که موجب اتفاقات ویژه‌ای خواهند شد لذا ما در بخش طوبی‌زرین اتفاقات خوبی رقم خواهیم زد.  

انتهای پیام/121

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید