جشن پیروزی هواداران نامزدهای شوراهای شهریار در سایه کرونا

جشن پیروزی هواداران نامزدهای شوراهای شهریار در سایه کرونا



به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از ایرنا، ‌ به منظور پیشگیری از شیوع ویروس، برگزاری هرگونه تجمع و گردهمایی از سوی نامزدهای پیروز انتخابات شوراها ممنوع بود و این ممنوعیت براساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس، است.

اما قبل از انتخابات شهر در محاصره نامزدها بود و بعد از پیروزی هم با راه اندازی کارناوال در کوچه و خیابان و رعایت نکردن قوانین بدون ماسک به جشن و پایکوبی پرداختند.

وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا رعایت نکردن دستورات بهداشتی را از جمله دلایل مهم افزایش ابتلا به بیماری اعلام می‌کند و یکی از نگرانی‌ها درباره خطر شیوع موج پنجم کرونا برگزاری تجمعات و جشن های پیروزی انتخاباتی شوراهاست.
این در شرایطی است که به تازگی پیک چهارم کرونا در کشور کنترل شده و با همراهی مردم و بویژه تلاش شبانه روزی کادر درمان، موارد ابتلا کاهش یافته و مرگ‌های ۳ رقمی در حال نزول است و لازم است پروتکل‌های ابلاغی از سوی کاندیداهای پیروز در انتخابات شوراها به طور کامل رعایت می شد تا ضمن انجام وظیفه ملی و اجتماعی، حفظ سلامت مردم نیز تامین شود.

ولی بعضی از این نامزدها به قانون احترام نگذاشتند و در شهرستان شهریار با برگزاری تجمع جشن و شادی سلامت مردم را به خط انداختند رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی بعد از رای آوردن هم نوعی تخلف انتخاباتی تلقی می شود و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، مانند سایر تخلفات احتمالی انتخاباتی باید مورد پیگیرد قرار گیرد.

ولی این قانون در شهریار اجرا نمی شود و متولیان انتخاباتی چشم خود را بسته و نامزدهای پیروز هم به هیچ صراطی مستقیم نیستند.

یکی از شهروندان شهریار در خصوص بی قانونی نامزدهای شورا به ایرنا گفت: شهروندان قبل از انتخابات شاهد نازیبایی‌های شهر با پوستر و عکس بودند و آنها با سلب آسایش مردم در ستادها و خیابان‌ها مو جب نارضایتی مردم شده بودند و بعد از اتمام رای گیری با راه اندازی کارناوال‌های پیروزی در نقاط شهر موجب اذیت آزار مردم شدند و عدم تمکین این افراد به قانون چطور می توانیم شهر را به این چنین افرادی بسپاریم.   

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به منزله تخلف انتخاباتی است

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره رعایت نکردن پروتکل‌ها بیان داشت: هرگونه اقدام در زمینه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به منزله تخلف انتخاباتی است و حتما با آنان برخوردهای می‌شود.

وی گفت: ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در قوه قضائیه تشکیل شده است و اگر گزارشی در این زمینه ارائه شود، حتما رسیدگی می‌شود و برخوردهای لازم با متخلفات صورت می گیرد.



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید