«جلال آل احمد» نماد نویسندگی بعد از انقلاب اسلامی است

«جلال آل احمد» نماد نویسندگی بعد از انقلاب اسلامی است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد شامگاه امروز شنبه، با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «غلامعلی حدادعادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و «یاسر احمدوند» معاون فرهنگی و جمعی از اهالی قلم در تالار وحدت تهران برگزار شد.

غلامعلی حدادعادل به حضور گسترده ناشران و علاقه‌مندان در اختتامیه این رویداد ادبی اشاره کرد و بیان اینکه مدت‌هاست تالار وحدت کما و کیفا چنین جمعی را گرد نیاورده است، اظهار داشت: باید یاد جلال ال احمد را گرامی‌داشت و هرچه در معرفی و بزرگداشت او بکوشیم، جا دارد.

وی با تاکید براینکه اهمیت جلال را باید از نسل ما پرسید، افزود: وقتی کتاب غرب‌زدگی آل احمد در سال ۱۳۴۱ منتشر شد من در آستانه ورود به دانشگاه بودم؛ این کتاب من را در برابر فضایی که در انتظار بود مصونیت بخشید و به آینده ما جهت دارد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تاکید کرد: باید اعتراف کنم یکی از کسانی که در زندگی من موثر بوده است جلال آل احمد است و خوشحالم که او نماد نویسندگی بعد از انقلاب است.

حدادعادل با بیان اینکه نمی‌توانم خوشحالی خودم را از پدید آمدن این همه کتاب دینی و انقلابی پنهان کنم، افزود: ۶۰ سال پیش ما در به در به‌دنبال کتاب‌های داستانی بودیم و پیدا نمی‌کردیم. در عالم دینی، ادبیات به سبک امروز یک امر جدید است.

وی رویش نویسندگان را از برکات انقلاب دانست و افزود: وجود این همه نویسنده مرد و زن خوش فکر و با فکر مستقل که فرهنگ خودشان را بیان می‌کنند پدیده‌ی ارزشمند نوظهور است که باید قدر این نهال برومند را دانست و آن را تقویت کرد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید