جلسه تدوین تاریخ شفاهی لشگر ۱۰ حضرت سید الشهدا (ع) برگزار شد

جلسه تدوین تاریخ شفاهی لشگر ۱۰ حضرت سید الشهدا (ع) برگزار شد/// همکار محترم چرا نشست را پوشش ندادید؟


 به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس  از البرز، جلسه بررسی چگونگی گردآوری و تدوین تاریخ شفاهی لشگر دشمن شکن ده حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز، ظهر امروز در سالن جلسات لشکر ده سید الشهدا (ع) برگزار شد.

این جلسه با حضور سردار «علی فضلی» جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه و فرمانده لشگر ده حضرت سید الشهدا (ع) در دوران دفاع مقدس، سردار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز و سردار «قاسم سامانلو» فرمانده لشگر عملیاتی۱۰ حضرت سید الشهدا (ع) برگزار شد.

در این جلسه بر تسریع در جمع آوری و ثبت تاریخ شفاهی لشگر ده حضرت سیدالشهدا (ع) و ثبت نقش تاریخی آن در دفاع مقدس و به ویژه در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور تاکید شد.

سردار علی فضلی در این نشست با تاکید بر اینکه باید حماسه لشگر ۱۰ سیدالشهدا (ع) در تاریخ دفاع مقدس ماندگار شود، اظهار داشت: لشگر ۱۰ سیدالشهدا یکی از لشکر‌های خط شکن دفاع مقدس بود که باید نقش تاریخی آن در حماسه دفاع مقدس ثبت شود.

در ادامه این نشست سردار ابوالفضل اسلامی با تاکید بر اینکه دقت و سرعت دو عامل تعیین کننده در تدوین تاریخ شفاهی شهدای لشگر ۱۰ سیدالشهدا (ع) است، تصریح کرد: خاطرات شهدای لشگر ۱۰ سیدالشهدا باید در زمان حیات والدین و همرزمان شهدا جمع آوری شود و به همین سبب سرعت در جمع آوری این میراث شفاهی که البته بخش بزرگی از این فرایند اجرایی شده است بسیار مهم است، اما در عین حال کیفیت انجام این فرایند نباید فدای سرعت شود.

همچنین در این جلسه سردار قاسم سامانلو با تاکید به لزوم امانت داری میراث شفاهی و معنوی شهدا خاطرنشان کرد: باید امانت دار میراث شهدا برای نسل‌های آینده باشیم. در فروردین ماه امسال جلسه مشابهی با حضور سردار اسلامی و سردار سامانلو در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز برگزار شد که این نشست در تکمیل، ارزیابی و جمع بندی جلسه گذشته برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید