جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس آذربایجان برگزار شد

جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس آذربایجان برگزار شد


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از ارومیه، دومین جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان آذربایجان غربی امروز (پنجشنبه) با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی، جلیل وحیدی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان و جمعی از اعضای این کمیته در ارومیه برگزار شد.

سرهنگ وحیدی در این جلسه ضمن تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس، همزمان با سراسر کشور،  مراسم نکوداشت از پیشکسوتان استان آذربایجان غربی برگزار خواهد شد که از محوری ترین برنامه های گرامیداشت این ایام است.

 وی با تاکید بر هرچه بهتر برگزار شدن  برنامه های هفته دفاع مقدس گزارش مبسوطی از اقدامات صورت گرفته و برنامه سازی از سوی ۸ کمیته ستاد استانی ارائه کرد.

معتمدیاننیز در این جلسه اظهار داشت: نقش دفاع مقدس در خودباوری ملی و تبدیل ایران به قدرت نظامی اول منطقه باید در جامعه بازگو شود.

وی با بیان اینکه ترویج مقاومت، ایثار و خودباوری دینی در نسل جوان مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: بازگو کردن ایثارگری‌های دفاع مقدس برای نسل جوان الزامی است و باید برنامه ریزی تخصصی برای آن انجام شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به هجمه‌های گسترده دشمنان اسلام برای گمراه کردن جوانان، اضافه کرد: آشنا کردن جوانان با آرمان‌های والای شهدا سبب واکسینه شدن آنان در برابر توطئه‌های استکبار جهانی خواهد شد.

وی در رابطه با نقش آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس، گفت: این استان همواره یکی از پنج استان درگیر مستقیم در جنگ هشت ساله بوده که در کنار آن با فتنه انگیزی‌های قومی و مذهبی نیز روبه رو شده است.

معتمدیان ادامه داد: جریان‌ مزدوری همچون منحله دموکرات در دوران دفاع مقدس به اندازه‌ای در آذربایجان‌غربی فعال بودند که رژیم بعثی تمرکزی برای حضور نظامی در این منطقه نداشت؛ با تمامی این عوامل این استان توانسته همواره در خاموش کردن فتنه‌های مختلف عملکرد شایسته‌ای در دفاع از نظام اسلامی داشته باشد.

وی امنیت کنونی موجود در استان را مدیون ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان اسلام دانست و یادآور شد: تجلیل از پیشکسوتان رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های معزز شهدا باید در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد: برادران اهل سنت و پیشمرگه‌های دلاور کرد زبان شهدای زیادی در مبارزه با جریان‌های تروریستی و دفاع از نظام اسلامی تقدیم انقلاب کردند که بازگو کردن آنان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

معتمدیان از دستگاه‌های متولی اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس خواست تا هرچه سریعتر برنامه‌ ریزی انجام شده برای این هفته عملیاتی شود.

وی با اشاره به بازدید سالانه نزدیک به ۱۲ هزار نفر تحت عنوان اردوی راهیان نور از مناطق عملیاتی آذربایجان‌غربی، افزود: متاسفانه زیر ساخت‌های مناسبی در این راستا ایجاد نشده است که امیدواریم به زودی با هماهنگی و انسجام لازم این موارد برطرف شود.

معتمدیان در پایان بازگشایی مرز تمرچین به عنوان گذرگاهی برای اعزام زائران اربعین حسینی را پیام آور امنیت دانست و ادامه داد: باید تلاش کرد تا این ظرفیت عظیم فرهنگی منجر به توسعه منطقه شود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید