جنبلاط: غرب نباید در امور داخلی روسیه دخالت کند

جنبلاط: غرب نباید در امور داخلی روسیه دخالت کند


به گزارش مجاهدت از گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ولید جنبلاط» رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان در توئیتی درباره تحولات اخیر روسیه و شورش مسلحانه روز گذشته نیرو‌های واگنر علیه ارتش مسکو به اظهار نظر پرداخت.

به گزارش مجاهدت از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، جنبلاط در حساب توئیتری خود درباره تحولات مسکو نوشت: آنچه در فدراسیون روسیه در حال رخ دادن است و ممکن است به جنگ داخلی و هرج و مرج منجر شود، قاره اروپا و صلح جهانی را تهدید می‌کند.

جنبلاط افزود: بنابراین غرب نباید در امور داخلی روسیه مداخله کند و برای پایان دادن به جنگ با اوکراین از طریق یک کنفرانس بین‌المللی که ماهیت توافقات قبلی مینسک را تایید می‌کند، به طور جدی تلاش کند.

«یوگنی پریگوژین» فرمانده نیرو‌های شرکت خصوصی «واگنر» از شامگاه ۲۳ژوئن تا روز گذشته عملاً نوعی شورش مسلحانه را علیه قوای اصلی ارتش روسیه آغاز کرده بود که در نهایت با میانجی‌گری بلاروس و عقب‌نشینی نیرو‌های واگنر این بحران پایان یافت.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در واکنشی تند به تحولات اخیر در نطقی تلویزیون خود «همه شهروندان روسیه، نیرو‌های مسلح، نیرو‌های اجرایی قانون و نیرو‌های ویژه» را مخاطب قرار داد و با اشاره به اقدامات شبه‌نظامیان گروه واگنر و یوگنی پریگوژین مدیر آن، این اقدامات را «خیانت در داخل کشور» و «شورش مسلحانه» خواند.

رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی کوتاه و تندش تصریح کرده بود: هر آن‌کس که این شورش را سازماندهی کرده، تلاش داشته کشور را تسلیم کند و آن را به جنگ داخلی بکشاند؛ ما پاسخ سختی به این شورش مسلحانه می‌دهیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید