جنگ تحمیلی معادل یک جنگ جهانی بود

جنگ تحمیلی معادل یک جنگ جهانی بود/ ملت ایران با مقاومت اجازه نداد یک وجب خاک در اختیار دشمن قرار گیرد


جنگ تحمیلی معادل یک جنگ جهانی بود/ ملت ایران با مقاومت اجازه نداد یک وجب خاک در اختیار دشمن قرار گیردبه گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «علی اصغر جعفری» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عصر امروز در مراسم رونمایی از کتاب جنگ و صلح ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع سلامت اظهار داشت: خوشحالیم که در سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از این کتاب ارزشمند رونمایی می‌کنیم.

وی گفت: همه معتقدیم که دوران دفاع مقدس یکی از نقاط عطف و فرصت‌های استثنایی است که ملت خلق کرد و با ایستادگی و مقاومت و رهبری امام خمینی (ره) اجازه نداد که حتی یک وجب خاک در اختیار دشمن قرار گیرد؛ امام خامنه‌ای در این‌خصوص فرمودند که پذیرش قطعنامه هم کاری عقلانی بود و اگر عقلانی نبود، امام بزرگوار این موضوع را نمی‌پذیرفت.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: بعد از ۴۰ سال از آن حادثه عظیم هر زمان یاد آن دلاوری‌ها به ذهن ما می‌رسد، ملت به آن حماسه و جهاد احترام می‌گذارند و وقتی مسئولان دیگر کشورها به موزه دفاع مقدس می‌آیند به ایستادگی ملت ایران احترام می‌گذارند.

جعفری ادامه داد: جنگ ما معادل جنگ جهانی بود و بسیاری از کشورها با ما جنگیدند و به عراق کمک کردند، دشمنِ نظام ما را تقویت کردند و امروز اسنادی را می‌بینیم که در هیچ صحنه‌ای نیست که حمایت کشورهای دیگر از صدام نبوده باشد و وقتی جنگ تمام شد، صدام تجهیزات نو و جدید در اختیار داشت.

وی بیان کرد: این افتخار باید به‌صورت دقیق به نسل جوان منتقل شود و این فرصت را غنیمت می‌شماریم که این اثر ارزشمند را رونمایی کنیم و این کتاب تنها بخشی از نگاه‌ها و واقعیت‌ها را بیان می‌کند، ناگفته‌های زیادی از دوران دفاع مقدس وجود دارد و پژوهشگران دیگر باید در این‌خصوص تحقیق کنند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امروز بعد از گذشت سال‌ها از دفاع مقدس شاهد افتخارآفرینی کشورمان هستم و اگر قرار باشد همه آنچه که از معارف دینی سراغ داریم را بیان کنیم، درباره دوران دفاع مقدس است. امیدوارم با لطف الهی و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی شاهد توفیق و اقتدار عزت بیش از پیش باشیم که این امر نیز ریشه در دوران دفاع مقدس دارد.

انتهای پیام/ 361



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید