جهاد تبیین یک فریضه است

جهاد تبیین، یک فریضه است


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید اسماعیل حسنی» رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان امروز (یکشنبه) در همایش بزرگ «جهاد تبیین چراغ هدایت»، با حضور اقشار مختلف مردم خرم آباد در حسینیه ثامن الائمه برگزار شد، اظهار داشت: اگر جهاد در کنار تبیین قرار گیرد به معنای یک تلاش مستمر و پرانگیزه، برای بیان حقایق و آرمان‌های بزرگ انقلاب برای ایجاد تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

جهادتبیین بهترین راهکار برای مقابله با هجمه‌ دشمن در جنگ نرم است

وی افزود: ضرورت پرداختن به جهاد تبیین تا جایی مهم است که مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان دستگاه قضائی در سال ۱۳۸۲ فرمودند که بدون تبیین حقیقت، افکار عمومی در ظلمت و فضای غبارآلود باقی خواهد ماند و دشمن سوءاستفاده خواهد کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان، ادامه داد: این امر موضوعی است که سال‌های اخیر در بیانات رهبر معظم انقلاب بارها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است و رهبری معظم اسلامی ابعاد مختلف آن را توصیف کرده‌اند.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فریضه بودن جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین، یک فریضه است، یک فریضه قطعی و یک فریضه فوری است و هر کسی که می‌تواند باید اقدام کند، خطابی عمومی که همه افراد جامعه در جنگ رسانه‌ای دشمن علیه حقایق انقلاب اسلامی مردم ایران، مخاطب آن هستند و می‌توانند ایفای نقش کنند؛ اگرچه مسئولین در این زمینه وظایف سنگین‌تری بر دوش دارند.

وی افزود: در حقیقت آنچه در تبیین مدنظر است، زدودن غبار بدفهمی، تحریف و کج‌فهمی از مفاهیم و معارف انقلاب اسلامی و همچنین فهمیدن تحلیل‌های نادرست، غلط و مغرضانه از رویدادها و پیشگیری از تحریف و دریافت نادرست است؛ بنابراین، تبیین در راستای روشنگری است، بدون جهت‌گیری خاصی که بخواهیم مطلبی را توجیه کنیم یا امر نادرستی را درست جلوه دهیم.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان، هدف دشمن در جنگ نرم را ایجاد یاس و نا امیدی در جامعه و کم ارزش نشان دادن دستاوردها و موفقیت‌های کشور دانست و بیان کرد: جهاد تبیین بهترین راهکار برای مقابله با هجمه‌های دشمن در جنگ نرم است و از این طریق می‌توان به سوالات و شبهات مردم به خصوص قشر جوان پاسخ‌های منطقی داد.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی در بخش دیگری از سخنان خود به باورمندی به نصرت الهی در جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: باورمندی به نصرت الهی در جهاد تبیین برای جبهه حق یک ضرورت است باور به اینکه نظام اسلامی با نفس برحق امام راحل و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری و آبیاری این شجره طیبه با خون هزاران شهید مثل حاج قاسم عزیز حاصل شده و خداوند به برکت این خون‌ها و نفس‌های پاک یاری گر این انقلاب خواهد بود و باورمندی به این نصرت الهی به جهادگران تبیین نیرویی مضاعف و دو چندان برای سربازی در این جبهه عظیم آن چنان که رهبر عزیزمان از خداوند خواستند اعطا خواهد کرد.

وی همچنین تحصیل علم و دانش را از الزامات جهاد تبیین دانست و گفت: یکی از الزامات مهمی که برای جهاد تبیین باید فراهم کنیم تحصیل علم و دانش در حوزه فردی است، باید اطلاعات‌مان را که نسل نو به آن نیازمنداست افزایش بدهیم و قطعاً بیانات حکیمانه امامین انقلاب می‌تواند در این مسیر راهگشا است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید