حال و هوای دهه کرامت در گیلان هنرمندانه است

حال و هوای دهه کرامت در گیلان هنرمندانه است


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از رشت، «رضا ثقتی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عصر امروز در برنامه شب‌های شعر ارادت رضوی ویژه دهه کرامت و همزمان با ایام میلاد فرخنده امام رضا (ع) که با حضور شاعران برجسته کشور در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار داشت: حضور همه شاعران برجسته کشوری و استان گیلان در این محفل و رویداد را گرامی می‌داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه رویداد شب‌های شعر ارادت رضوی همزمان در پنج استان از جمله گیلان برگزار می‌شود، تصریح کرد: گیلان همواره در ترویج فرهنگ اسلام و تشیع پیشرو بوده و اولین حکومت شیعی در تاریخ در این سرزمین توسط فرزندان آل بویه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه امسال حال و هوای دهه کرامت در گیلان هنرمندانه است و تفاوت خاصی با سال‌های قبل دارد، افزود: امسال رویکرد بر این بود تا بزرگداشت این دهه را در اقصی نقاط گیلان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری پیش ببریم.

ثقتی از اجرای تئاتر با موضوع امام رضا (ع) در لاهیجان خبر داد و خاطرنشان کرد: در شهرستان‌ها و شهر‌های مختلف گیلان شاعران، داستان‌نویسان و برنامه سازان با آخرین آثار و دستاورد‌های خود گرد هم جمع شدند تا امسال دهه کرامت خاصی را در استان شاهد باشیم و این دقیقا خاصیت هنر است.

وی ماناترین و اثرگذارترین ابزاری که می‌تواند در خدمت ترویج فرهنگ ناب اسلامی و فرهنگ تشیع قرار بگیرد را ابزار هنر دانست و متذکر شد: امیدوارم هنرمندان گیلانی در مسیر خلق تولیدات فاخر هنری در راستای ترویج فرهنگ ناب اسلامی و شیعی همچنان پیشرو باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن تقدیر و تشکر از حوزه هنری استان گیلان، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری رشت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری آئین شب‌های شعر ارادت رضوی تاکید کرد: برنامه‌های خوبی در محفل شب‌های شعر ارادت رضوی تدارک دیده شده که در همین جا تلاش و زحمات سایر برگزار کنندگان را ارج می‌نهیم.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید