حجت‌الاسلام محمدحسنی: ارتش از هنر فاخر حمایت می‌کند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آیین اختتامیه جشنواره سراسری سرود آجا و سومین کنگره ملی شعر ارتش که صبح امروز (دوشنبه) در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: این برنامه بخشی از زحمات همکاران بنده طی سال در حوزه شعر و موسیقی بوده و در این زمینه نقش مربیان و سرگروه ستودنی هست.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در ادامه درباره نقش هنر عنوان کرد: هنر بازشناسی زیبایی‌های حقیقی از زیبایی‌های مجازی و بدلی برای معماری هرچه بهتر زندگی هست.

وی درباره تأثیر هنر از منظر اسلام بیان کرد: هنر، روح اسلام و اسلام نیز روح زندگی هست. اگر اسلام را به درستی مطالعه کنیم به مجموعه فاخر آسمانی می‌رسیم. اسلام نه‌تنها دین هنر، بلکه خود هنر هست و در آیات و روایات چیزی جز هنر نمی‌بینیم. 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین درباره ارتباط ارتش و هنر گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش هنرمند، هنردوست و هنرپرور هست. ارتش نه‌تنها یک ارتش هنرمند، بلکه یک ارتش هنرور هست و خانواده‌های بسیار فرخنده و شاعره‌ای دارد. 

حجت‌الاسلام محمدحسنی اظهار داشت: اگر احساسات پاک جوانان به درستی منعکس شود، روحیه دشمن خرد می‌شود و می‌شکند. 

وی با بیان اینکه برخی ویژگی‌های هنری در ارتش جمهوری اسلامی نهفته هست که باید بیشتر به آن پرداخته شود، افزود: ذخیره ارزشمندی در میان کارکنان، خانواده‌ها و فرزندان و کارکنان عزیز وظیفه ارتش وجود دارد و ما به این ذخایر افتخار می‌کنیم. 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین درباره ارتباط این سازمان و هنر گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خود را موظف به حمایت از هنر و تبلیغ آن می‌داند و وظیفه خود می‌دانیم که چراغ هنر را در ارتش هر روز پر فروغ‌تر کنیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی یادآور شد: در دوران کرونا تنها ارتش بود که با استفاده از فضای مجازی، دورسخنی و دورتمرینی توانست چراغ هنر را در آن مقطع روشن نگه دارد. ما تا پای جان از هنر فاخر حمایت خواهیم بود.

وی درباره ضروری‌ترین و اثربخش‌ترین  هنر‌ها نیز عنوان کرد: موسیقی از همه هنر‌های دیگر در زندگی ضروری‌تر و اثربخش‌تر هست. به یاد داریم که با شنیدن مارش‌های نظامی در زمان دفاع مقدس حس و حال عجیبی پیدا می‌کردیم و تمام ایران در آن زمان، حماسه‌ای می‌شد. 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه موسیقی غذای روح انسان هست به شرط آنکه غذای فاخر باشد، گفت: نوع سالم موسیقی غذای روح انسان و یکی از ضروری‌ترین نیاز‌های بشر هست که ما وظیفه داریم آن را در قالب‌های متنوع پشتیبانی و حمایت کنیم. همان‌طور که در زمینه تولید سلاح به خودکفایی رسیدیم، امروز باید در حوزه هنر هم به نقطه اتکاء برسیم.

انتهای پیام/ 271

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید