حجم توزیع یارانه مشکلات اقتصادی را بیشتر کرده است/ کل اقتصاد ما در این ۱۰ -۱۵ سال قفل شده است/ خیلی ساده از تحریم می‌گذرند و سکوت می‌کنند

حجم توزیع یارانه مشکلات اقتصادی را بیشتر کرده است/ کل اقتصاد ما در این ۱۰ -۱۵ سال قفل شده است/ خیلی ساده از تحریم می‌گذرند و سکوت می‌کنند



مصطفی پورمحمدی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ برای حضور در دومین دور از مناظرات ریاست جمهوری وارد ساختمان صدا و سیما شد.

به گزارش مجاهدت از مشرق، مصطفی پورمحمدی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ برای حضور در دومین دور از مناظرات ریاست جمهوری وارد ساختمان صدا و سیما شد. محمد صالح مفتاح، دبیر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما در گفتگو با شبکه خبر درباره مناظره های انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: مناظره دوم مانند مناظره اول محور اصلی اش اقتصادی است اما حوزه اجتماعی را هم شامل می شود و عنوان کلی «خدمت عدالت محور دولت» است که دولت چه خدماتی را به مردم ارائه می‌کند.

وی افزود: این موضوع سه زیرعنوان کلی دارد، اول سیاست گذاری در یارانه‌ها، محرومیت زدایی و فقر، دوم ارتقای نظام سلامت و سوم ارتقای نظام آموزشی که امروز درباره این موضوعات گفتگو می‌شود.

پورمحمدی در اولین مناظره انتخابات ۱۴۰۳ چه گفت؟

مشروح کامل مناظره اقتصادی انتخابات ۱۴۰۳



قرعه‌کشی جایگاه کاندیداها، چهارشنبه ۳۰ خرداد با حضور نمایندگان کاندیداها انجام شد و صندلی هر یک از آن‌ها در مناظرات مشخص شد که به ترتیب زیر است:

صندلی شماره یک: امیرحسین قاضی زاده هاشمی

صندلی شماره دو: محمدباقر قالیباف

صندلی شماره سه: مصطفی پورمحمدی

صندلی شماره چهار: علیرضا زاکانی

صندلی شماره پنج: مسعود پزشکیان

صندلی شماره شش: سعید جلیلی

آغاز بخش اول مناظره

سوالات مردم و کارشناسان برای بخش اول مناظره دوم نامزدهای ریاست‌جمهوری که با عنوان «خدمات عدالت محور دولت» برگزار می‌شود:

مهدی امیدوار: امسال ۴۵۰ هزار میلیارد به ارز ۲۸۵۰۰ تخصیص داده شده است، آیا این را بهتر است به ابتدای زنجیره تولید بدهیم یا دولت در قالب کالا برگ و کالا به مصرف کننده بدهد؟

مردمی: برنامه شما برای عادلانه کردن یارانه‌ها چیست؟

مرتضی بختیاری: با کمک مجلس در برنامه توسعه آمده است که در پایان برنامه فقط مطلق به صفر برسد، برنامه شما برای توانمندسازی افراد جامعه و بویژه نیازمندان برای گرفتار نشدن در تله فقر چیست؟

بشارتی: شهرهای بزرگ در حال گسترش زیاد است؛ الان سی درصد روستا و ۷۰ درصد شهرها هستند. برنامه شما برای گسترش عادلانه این مسئله چیست؟

مشروح صحبت های مصطفی پورمحمدی در ۴ دقیقه اول را در ادامه بخوانید:

حجم از توزیع یارانه مشکلات اقتصادی را بیشتر کرده است

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در دومین مناظره انتخاباتی با محوریت موضوعات اقتصادی در سخنانی، گفت: یارانه‌ها سبب غنی‌تر شدن عده‌ای و کم‌شدن دهک‌های طبقه متوسط و فقیرتر شدن طبقات پایین و گسترش طبقات فقیر شده است، این طبق آمار است.
وی ادامه داد: تقریباً این هدف‌مندی یارانه‌ها و توزیع آن به این شکل توسعه آن، هم‌زمان با تحریم‌ها شد.کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، تصریح کرد: وقتی تحریم‌ها حدود ۱۷، ۱۸ سالی که اعمال شده، خیلی‌ها انکار می‌کردیم و به آن اهمیتی نمی‌دادیم و توجه نکردیم، آن موقع باید واپایش می‌کردیم و اجازه نمی‌دادیم نهادهای بین‌المللی همه ابزار و شبکه‌هایی که برای تقویت اقتصادمان نیاز داشتیم را محدود کنند.
پورمحمدی اضافه کرد: البته دولت آقای احمدی‌نژاد در اواخر کار پذیرفت، اما متأسفانه داستان نقل‌وانتقال مالی پیش آمد که چشمه دیگری از محدودیت سازی برای کشور ما مانند fatf ایجاد شد که اواخر دولت آقای احمدی‌نژاد بود.وی افزود: حتی نامه آن نیز نوشته شد، اما عملاً حدود ۱۱ سال است که این قصه مانده و کل اقتصاد ما برای تبادل مالی قفل است، بنابراین بخش جدی که نمی‌توانیم کار کنیم و مشکل داریم، منابع است که منابع نداریم و اقتصاد ما در ریل درستی قرار ندارد؛ این هم از وضع درونی و بیرونی است که تحریم‌ها بیشتر شد و باید در داخل خنثی‌سازی کنیم.

 

صحبت های مصطفی پورمحمدی در ۴ دقیقه اول

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: با بی‌توجه بودن به تحریم و خنثی‌سازی آن و عدم فضاسازی اجتماعی و یا برای خنثی‌سازی داخلی که اقتصاد مقاومتی بود، اقدامی انجام نشد، در کجا جدی عمل کردیم و برخورد شد؟

پورمحمدی اظهار کرد: ما در این مدت تبلیغات انتخاباتی را شروع کردیم، اما فضای اجتماعی گرم نیست، معلوم است که مردم حس جدی و اعتماد ندارند و این صداقت ما را جدی نمی‌بینند، نمی‌شود که ما این‌طور مسائل را ببینیم و قول بدهیم، مردم می‌گویند در ۱۰، ۱۵ سال اخیر چه کرده‌اید که الآن می‌خواهید بکنید؟

وی اضافه کرد: این مسئله جدی است، البته می‌گویم که یارانه به چه سمت‌وسویی رفته و چه عوارضی برای ما ایجاد کرده است، ما باید برگردیم به اعتمادسازی و برگردیم به پیشینه‌مان و با صداقت چه کرده‌ایم، کسانی که حقایق و واقعیت‌های اجتماعی را قبول نداشتیم، کم و بی‌ارزش دیدیم و هیچ تلاشی برای واپایش آن نداشتیم و برای خنثی‌سازی تحریم‌ها هم عمل نکردیم، اما داریم نسخه می‌پیچیم، معلوم است که جواب نمی‌دهد و مردم هم اعتماد نمی‌کنند.

مشروح صحبت های مصطفی پورمحمدی در ۴ دقیقه دوم را در ادامه بخوانید:

خیلی ساده از تحریم می‌گذرند و سکوت می‌کنند

پور محمدی کاندیدای ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: آمارها، بیان مشکلات پیوسته گفته شده و راه حل رها هم گفته شده است. اما نمودارها منفی است. در همه دوره‌ها نقدینگی تورم بیشتر می‌شود. خطر فقر توسعه پیدا می‌کند. فاصله بین غنی و فقیر بیشتر می‌شود و اینها کمکی نمی‌کند به حل مشکل.

وی ادامه داد: چرا به علت نمی‌پردازیم و حاضر نیستیم به مشکلات اساس بپردازیم؟ رهبری در مورد تحریم‌ها و روابط بین المللی و یارانه سوخت حرف میزند و ما توجه نمی‌کنیم.

وی افزود: دوستان نمی‌خواهند به برخی مسائل جدی کشور پاسخ دهند و می‌خواهند سکوت کنند. آقای جلیلی مواضعش در مورد تحریم معلوم است. در بحث اف‌ای‌تی‌اف گفتیم که اصلاً قضیه را بپذیریم که اشکال دارد یا خیر و بگوییم که چه شروطی بگذاریم که مسئله حل شود.

صحبت های مصطفی پورمحمدی در ۴ دقیقه دوم

پورمحمدی ادامه داد: آقای پزشکیان که در ستادشان غلغله است و همه منتظر پست و مقام اند. برجام اگر بیست درصد مشکلات را حل می‌کند شما آن را صددرصدی کردید. آقای قالیباف ۴ سال رئیس مجلس بوده است. اگر در بحث برجام روزنه‌ای وجود داشت، و شما برنامه می‌نویسد برای حل مشکلات، بگویید چقدر توانستید مشکلات را حل کنید؟

در حال بروزرسانی …



آغاز بخش دوم مناظره

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید